Gå til innhold

Ny AMD64 pc


Anbefalte innlegg

Hei!

Da var det på tide å oppgradere PC'n min igjen, og tror så definitivt jeg har funnet rett plass til å få svar på tingene jeg lurer på. Har lest litt rundt på forumet, og blitt ganske mye klokere på valgene mine allerede. Synd jeg ikke har oppdaget dette forumet før :)

Jeg skal oppgradere min gamle PC, og i tillegg skal jeg bruke delene som blir igjen fra den gamle PC'n til min egen lille dvd-spiller i stua. Tenkte å kjøre WLan mellom disse.

Her er det jeg har tenkt å bestille:

 

Fra komplett:

1. Asus WIFI-B, Wireless LAN (802.11b)- for en rekke ASUS kort ! 364,00

 

2. Q-Tec Desktop tower L-DT, Silver Black L-Series, m/350W AMD/P4 499,59

- Kabinettet her er til "dvd-spilleren" min. Finnes det noen bedre alternativer enn det jeg har funnet? Skal helst være så lite som mulig, men ha plass til et ATX hovedkort. Pris er også viktig.

 

3. TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.532M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) 636,08

- Jeg ser at TwinMOS har samme minne som dette, men med "Winbond". Den koster 709kr. Siden jeg ikke aner hva dette er, og det ikke koster så mye mer har jeg vurdert å kjøpe dette. Bør jeg det?

 

 

Fra PSData: (priser uten mva)

4. AMD CPU Athlon-64 XP3000+ 2.0GHz S-754 HT 512KB Boxed, ADA3000BOX 1568.54

- BOXED = med kjøleribbe+vifte? Isåfall, hvor god er denne? Bråker den mye? Regner ikke med den er særlig egnet for OC :) Bør jeg vurdere å kjøpe Tray og finne en kjøler et annet sted?

 

5. Asus Mainboard S-754 VIA K8T800 ATX Audio GbLAN IEEE1394 WiFi SATA Retail, K8V DELUXE 1085.00

 

6. Nec DVD Recorder ND-1300A DVD +R / +RW And DVD-R / -RW IDE Bulk, 50022425 766.12

 

7. Seagate Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM SATA 3.5" 8MB Barracuda, ST3120026AS 710.00

- Har egentlig blitt veldig i tvil om jeg heller skal velge WD 120gb her. Trenger WD's SATA disker "strømplugg-omformer"?

 

8. Cc IDE Cable SATA-150 0.5m, SATA-05 49.00

- Eller får jeg kanskje med dette til HD eller hovedkort?

 

9. Microsoft Intellimouse Explorer w / Tilt Platinum V.4.0, B75-00096 270.00

- Er dette den samme som Komplett selger for 591,- under kallenavnet "the aimbot"? denne?

 

10.Logitech Deluxe Access Keyboard Norwegian PS / 2 Black OEM Bulk PC Product, 967262-0108 127.00

- Trenger et standard tastatur, helst svart. Dette er vel helt greit?

 

11.Connect3d VGA-Card Radeon 9600XT 128MB AGP DVI TV-Out Retail , ATIC3D-6046 1,155.00

- Altså 1432 kr med MVA. Utrolig bra pris på dette kortet synes jeg. Men det er kanskje en grunn til det? Har det dårlig kjøling f.eks? Noen som vet om HL2 følger med til dette kortet, sånn som det gjør på de fleste andre XT-kort? Blir småfristet av Asus sitt 9600xt kort lenger opp på lista til 1798kr.. Dette vet jeg at har bra kjøling og folk skryter av det her på forum. Dessuten vet jeg at jeg får med HL2 til dette :p Ser også at FX5900 er et kanskje bedre alternativ ytelses-messig om jeg går opp i denne prisklassen.

 

PC'n skal brukes til vanlig bruk og litt spilling. Kunne sikkert valgt et bedre skjermkort, men vil ikke betale altfor mye for det. Har ikke no planer om overklokking med det første.

 

Det var det jeg lurte på! Vet at jeg kunne tatt en tlf til leverandøren(e), men når jeg leser det som blir skrevet her, er jeg sikker på at jeg får mye bedre svar her :cool:

På forhånd takk til de som gidder å ta seg tid! :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2. Q-Tec Desktop tower L-DT, Silver Black L-Series, m/350W AMD/P4 499,59

- Kabinettet her er til "dvd-spilleren" min. Finnes det noen bedre alternativer enn det jeg har funnet? Skal helst være så lite som mulig, men ha plass til et ATX hovedkort. Pris er også viktig.

Tror ikke akkurat Q-Tec er noe bra valg. Velg noe annet, det er tipset mitt

Lenke til kommentar
2. Q-Tec Desktop tower L-DT, Silver Black L-Series, m/350W AMD/P4 499,59

- Kabinettet her er til "dvd-spilleren" min. Finnes det noen bedre alternativer enn det jeg har funnet? Skal helst være så lite som mulig, men ha plass til et ATX hovedkort. Pris er også viktig.

Tror ikke akkurat Q-Tec er noe bra valg. Velg noe annet, det er tipset mitt

Enig. Med Chieftec får du mye kabbis for penga :)

Lenke til kommentar

Her er mitt forslag:

 

CPU: AMD 64 3000+

HK: Abit KV8-MAX3

RAM: GeIL Golden Dragon Premium 512MB PC3200 CL2

GFX: Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128M DDR

Kabinett: AOpen H600B m/350W Fortron/Source PSU

Mus med musematte: Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 + Icemat

Tastatur: Logitech Internet Navigator Keyboard SE

DVD-Brenner: NEC ND-1300A Black

DVD-Spiller: Samsung SD616Q Black

HDD: Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA

Floppy: Billigste du finner på psdata/komplett

 

 

Totalt u/skjerm, frakt og evt. kab. vifter: 11.400kr

 

Alt dette fra komplett og psdata.

 

 

:thumbs:

Lenke til kommentar

Kanskje jeg forklarte meg litt dårlig..

Målet med å kjøpe dette, er å få opp 2 PC'er.

1. Vanlig stasjonær pc med stort kabinett

2. Et LITE kabinett/desktop til å ha i stua som kjører trådløst nettverk sammen med den andre PC'n.

 

Delene fra min gamle PC, skal inn i det nye LILLE kabinettet/desktopen som skal være "dvd-spilleren" i stua. Ser ingen grunn til å skifte ut Chieftec toweret mitt med Aopen H600.

Lenke til kommentar

Hvis det hjelper, så har jeg AMD64 3200+, og etter et par timer Max Payne 2 har CPUen en temp på 42 grader. Vifta mi kjører 3400rpm.

Du lurte på om det gikk å overklokke mye... Vel, hovedkortet har ikke agp/pci sperre, så du kan ikke kjøre den så langt. Har samme hovedkort som deg og PCen rebooter hvis jeg går over 208fsb (kanskje noe jeg gjør feil?), selv når jeg setter opp spenninga. Samme RAM som det du skrev.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...