Jump to content
oceanica

vannkjøler som bråker noe grusomt

Recommended Posts

Hei jeg har akkurat kjøpt meg en pc Komplett Premium a175, og den har denne vannkjøler: CM Masterliquid ML120L Komplett Edition. 

Der står den er 3.generasjons AMD Ryzen™ -prosessorer er bygd ved hjelp av verdens mest avanserte 7 nm produksjonsteknologi.  Paret med Wraith-kjølere leverer AMD Ryzen™-prosessorer spillvinnende ytelse samtidig som de holder anlegget ditt forbausende kjølig og stillegående. 

Vell dette er absolutt ikke tilfelle, den bråker som bare det og det er så gale jeg klarer ikke å konsentrere meg når jeg skal gjøre lekser på pc'n eller jobbe med autodesk maya eller photoshop på pc'n. 

Må jeg returnere pc'n for å få en mer stillegående kjøler eller går det ann å tweake noe på instillingene eller noe annet for å gjøre den mer stillegående? 

Hilsen meget frustrert ny pc eiger. 

DxDiag.txt

Tror nok det beste er å bytte kjøler. Wraith kjøleren som du nevner er hva som følger med CPUen, men komplett har montert en annen kjøler. 

Edited by Quakecry

Annonse
2 minutes ago, oceanica said:

ok, takk for svar :)

Montere ny kjøler derimot, det er ikke særlig vanskelig. Bedre det enn å sende hele PCen tilbake.

Du kan høre med komplett om de kan sende deg en annen vifte, for det er antageligvis den som bråker. Jeg har samme kjøler bare i 240mm og jeg byttet ut viftene ganske kjapt. Det kom en irriterende skranglelyd av viftene når de lå på en viss rpm som holdte på å gjøre meg gal 😛

Edited by TheKims

12 minutes ago, oceanica said:

er det en spess kjøler du vil anbefale til pc'n? har ikke peiling på sånt 

Fulgte det en annen kjøler med PCen din? 

5 minutes ago, oceanica said:

nei bare den som kom med pc'n =/ 

Ah okei. Vell, desverre inkluderer komplett ofte kjølere som ikke er særlig bra med de ferdigbygde PCene sine. 

Har hatt én Cooler Master vannkjøler og erfaringen var ikke særlig god. Viftene ga ulyder etter kort tid og ble byttet ut. Pumpen streiket etter ~2 1/2 år. Har hatt flere Corsair modeller som har vært i drift lenger uten nevneverdige problemer.

Trenger ikke være viften(e) som bråker. Kan like gjerne være vannpumpen.