Gå til innhold

Forslag til switch i kablet hjemmenettverk


Anbefalte innlegg

Hei,

Skal straks trekke et kablet nettverk (Cat6 UTP) i huset. Nettverket skal ha flere trådløse akksesspunkter (TP-Link EAP245) med mulighet for gjestenettverk. Foreløpig har jeg en Netgear nighthawk X4S ruter, men denne kan evt skiftes ut til noe som kan monteres i rack. Har enda ikke landet avgjørelsen om hvilken switch som skal stå i nettverket. 

Switchen må ha følgende egenskaper:
- Gigabit ethernet
- 24stk porter
- Støtte for POE+ >50% av portene
- Kan monteres i rack
- Pris 1000-2500kr

Har sett på disse to, men sliter litt med å skille dem mtp funksjonalitet opp mot pris:
- D-LINK DGS-1210-28
- Netgear GS724TP v2

Kommentarer? Innspill? Andre forslag?

Endret av ti-guru
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antall porter med PoE er en ting - men det er gjerne et maksverdi på total strømbelastning. Kan godt være at svitsjen har mange porter med PoE-støtte, men samlet sett er det ikke sikkert at det kan være en veldig høy belastning. Hva som skal kobles på her blir da relevant.

 

Lenke til kommentar
ATG skrev (6 timer siden):

Enig. Fremkommer ikke sikkert på feks Dustin sine sider, men Dlink sine egne sider mener at den har støtte for POE+. Så ble litt usikker ang POE+, samtidig som jeg sliter med å se (her spiller kunnskap sikkert inn...) hva jeg vinner på å legge masse penger i en switch.

NULL skrev (5 timer siden):

Antall porter med PoE er en ting - men det er gjerne et maksverdi på total strømbelastning. Kan godt være at svitsjen har mange porter med PoE-støtte, men samlet sett er det ikke sikkert at det kan være en veldig høy belastning. Hva som skal kobles på her blir da relevant.

 

Tre aksesspunkter av typen over dvs totalt 38.1W ved drift (12.7W *3). Kan godt tenkes at jeg kjøper en liten POE-hat'er til et par RPi jeg har liggende for diverse IoT prosjekter i fremtiden, men neppe mer. Totalbudsjettet for begge switchene er uansett ca 190W, så er ganske langt unna det. 

Endret av ti-guru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...