Gå til innhold

Impregnering av klær


Anbefalte innlegg

Hei.

(Er vel ikke akkurat mote, så vet ikke om det er helt riktig kategori men det var det nærmeste jeg fant.)

Noen som har erfaring med impregnering av klær med middel som vaskes inn med vaskemaskin her? Forsøkte dette på to jakker av bomull, med Nikwax Cotton Proof ( https://www.nikwax.com/en-gb/products/productdetail.php?productid=758&itemid=-1&fabricid=-1) men etter vask så virker det som om jeg får et slags litt fettete belegg på hendene (ikke mye men kjenner at det er noe der, (og når jeg vasker meg på hendene så dannes det dråper som på noe fettaktig), når jeg tar på spesielt deler av tøyet, som harde detaljer som knapper. Det jeg blir usikker på er om jeg har gjort noe feil, eller om det er "slik det skal være"? Skal jeg vaske tøyet en gang til for å forsøke å få de vekk, eller ikke bry meg om det? Noen som har noen erfaringer eller råd? Vil helst ikke at det skal smitte over på ting jeg er borti heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel fettet som er vannavstøtende? Dvs. en danner en hinne av fett som gjør at vannet preller av. 

Er det du har beregnet brukt til bomull..? Ved første tanke er ikke bomull noe en vanligvis impregnerer. 

 

Edit: ser nå det heter Cotton Proof, ja. 

Endret av afterall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...