Gå til innhold

Xbox live til unge uten at jeg er logget på


Anbefalte innlegg

Hei. Mulig dette er lett, men jeg skjønner ikke. Når jeg er logget på kan mitt barn spille online og de spillene jeg har kjøpt på sin konto. Men når jeg logger av min konto på xboxen går det ikke. 
Er dette mulig. Vil jo at ungen skal kunne spille uten at min konto er logget på. Vi har familiekonto. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MobilNerd skrev (Akkurat nå):

Vi er på samme konsoll. Bare at jeg ikke vil være pålogget der hele tiden, men vil at han skal kunne spille feks Fortnite uten at min konto er pålogget

Ja, da må du opprette en egen konto for barnet.. Og assosiere det med din egen konto.. Som forklart i linken ovenfor, da skal barnet kunne ha tilgang på alle spillene du har tilgang på, så lenge det er innenfor aldersgrensen..

Lenke til kommentar
Krozmar skrev (2 minutter siden):

Ja, da må du opprette en egen konto for barnet.. Og assosiere det med din egen konto.. Som forklart i linken ovenfor, da skal barnet kunne ha tilgang på alle spillene du har tilgang på, så lenge det er innenfor aldersgrensen..

Han har egen barnekonto. Jeg er admin i familiegruppen. 
 

Alt fungerer så lenge jeg er pålogget xboxen samtidig som han. Når jeg logger av min konto kan ikke han spille mer

Lenke til kommentar

Aha, slik å forstå.. det var ett litt større spørsmål.. Aldri hatt problemet her i huset, men nå er jeg vel alltids pålogget selv enten via Windows 10 eller på Xboxen... Så det har jeg ikke vært borti.

Mulig det er noen rettigheter man kan sette på kontoen om man logger seg inn på microsoft kontoen din behandler barnekontoen, hvor man kan sette begrensninger.. Om barnet ditt er under 12 år kan det hende du må legge inn ett unntak på spillet..

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
On 3/21/2020 at 5:11 PM, MobilNerd said:

Han har egen barnekonto. Jeg er admin i familiegruppen. 
 

Alt fungerer så lenge jeg er pålogget xboxen samtidig som han. Når jeg logger av min konto kan ikke han spille mer

Du må sette xboxen til å være hjemmekonsoll i innstillingene. Da kan alle som logger på bruke alt innhold du eier uavhengig av om du er logget på eller ikke. Aldersbegrensninger for barnet vil fortsatt gjelde.

Her er lenke til hvordan du gjør det: https://answers.microsoft.com/en-us/xbox/forum/all/how-can-i-designate-an-xbox-one-console-as-my-home/653a6633-5cca-4916-b35c-904f21b44fb1?auth=1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...