Gå til innhold

"Komprimere bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du får den ned til rundt 25 kB dersom du bruker save for web funksjonen i photoshop. jeg ville gjort noe med den siden; skrifta blir vanskelig å lese på den bakgrunnen, bakgrunnen looper seg og menyen er lite tilgjengelig på bunnen med liten skrift. å sette best viewed med den og den oppløsninga er heller ikke noe godt utgangspunkt, få gidder å skifte oppløsning for å besøke siden din.

Lenke til kommentar

Joa, takk. Men jeg spurte egentlig bare om hvordan jeg gjør bildet mindre. Og takker for alle svar. Hvordan jeg lager hjemmesiden min, er min sak. Men det er sikkert bare å låne kildekoden, og kopiere bildet, hvor så du gjør det på din måte. Tviler selv på at jeg vil bli overveldet, men.

 

Og beklager "dumheten", men hva mener du med at bakgrunnen looper seg?

Endret av DeeMon
Lenke til kommentar
Joa, takk. Men jeg spurte egentlig bare om hvordan jeg gjør bildet mindre. Og takker for alle svar. Hvordan jeg lager hjemmesiden min, er min sak. Men jeg kan godt sende den ene Html filen til deg, så skal du gjerne få gjøre hva du vil med den,så kan vi se om det blir noe særlig bedre..(!)

Det var godt ment da........ Tips og råd (!)

Lenke til kommentar
Joa, takk. Men jeg spurte egentlig bare om hvordan jeg gjør bildet mindre. Og takker for alle svar. Hvordan jeg lager hjemmesiden min, er min sak. Men det er sikkert bare å låne kildekoden, og kopiere bildet, hvor så du gjør det på din måte. Tviler selv på at jeg vil bli overveldet, men.

 

Og beklager "dumheten", men hva mener du med at bakgrunnen looper seg?

ja, du spurte vel egentlig bare om det, men jeg kunne ikke dy meg... litt tips gjør vel ingen skade? at bakgrunnen looper seg vil du se om du ser på siden din i f. eks. 1280x1024. da vil bildet gjenta seg for å fylle ut hele plassen, noe som ikke ser spesielt pent ut.

 

jeg svarte også på det du ville ha? "file->save for web" i photoshop. kan også sende deg bildet forminsket om du vil.

Lenke til kommentar
Joa, takk. Men jeg spurte egentlig bare om hvordan jeg gjør bildet mindre. Og takker for alle svar. Hvordan jeg lager hjemmesiden min, er min sak. Men det er sikkert bare å låne kildekoden, og kopiere bildet, hvor så du gjør det på din måte. Tviler selv på at jeg vil bli overveldet, men.

 

Og beklager "dumheten", men hva mener du med at bakgrunnen looper seg?

ja, du spurte vel egentlig bare om det, men jeg kunne ikke dy meg... litt tips gjør vel ingen skade? at bakgrunnen looper seg vil du se om du ser på siden din i f. eks. 1280x1024. da vil bildet gjenta seg for å fylle ut hele plassen, noe som ikke ser spesielt pent ut.

 

jeg svarte også på det du ville ha? "file->save for web" i photoshop. kan også sende deg bildet forminsket om du vil.

Det funker fint i alle str hos meg. Kjører selv 1280x1024, prøve i 1600x1024 og i 1024x768, alle funker fint. Er det noe jeg ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar
Joa, takk. Men jeg spurte egentlig bare om hvordan jeg gjør bildet mindre. Og takker for alle svar. Hvordan jeg lager hjemmesiden min, er min sak. Men det er sikkert bare å låne kildekoden, og kopiere bildet, hvor så du gjør det på din måte. Tviler selv på at jeg vil bli overveldet, men.

 

Og beklager "dumheten", men hva mener du med at bakgrunnen looper seg?

ja, du spurte vel egentlig bare om det, men jeg kunne ikke dy meg... litt tips gjør vel ingen skade? at bakgrunnen looper seg vil du se om du ser på siden din i f. eks. 1280x1024. da vil bildet gjenta seg for å fylle ut hele plassen, noe som ikke ser spesielt pent ut.

 

jeg svarte også på det du ville ha? "file->save for web" i photoshop. kan også sende deg bildet forminsket om du vil.

Det funker fint i alle str hos meg. Kjører selv 1280x1024, prøve i 1600x1024 og i 1024x768, alle funker fint. Er det noe jeg ikke har fått med meg?

når du trykker på knappen for å komme inn på neste side, da åpner det seg et lite vindu. gjøres dette større begynner bakgrunnsbildet å vise seg for andre gang, omtrent på samme måte som når du velger side ved side under skrivebordsbakgrunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...