Gå til innhold

Xbox One+Soundbar+Smart TV = Forsinkelse på lyd


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg oppgraderte nylig TV og stereo fra en eldre Samsung smart-tv (46") og et eldre Pioneer hjemmekinoanlegg med forsterker til en 55" Qled Q70R fra Samsung kombinert med en HW-Q60R lydplanke.

Dette kjøres nå med blåtann fra TV'en, som vil si at isteden for å bruke forsterkeren som koblingspunkt kjører jeg nå alt rett i TV'en, for så å sende lydsignalet til lydplanken. Mye pga at planken bare har 2 innganger (HDMI), samt at det er veldig deilig å bli kvitt en del ledninger i tillegg til at universalkontroll er ganske digg.

Dette oppsettet har jeg kjørt nå i noen uker, men bestemte meg i dag for å spille litt Xbox igjen, da jeg ikke har prøvd dette på den nye tven enda. Merket kjapt at det var ca 0.5 sekunders forsinkelse på lyden. Er det noen innstillinger her som må endres? Er fullt klar over at det aller beste er å kjøre alt via lydplanken, men det var litt av dette jeg prøvde å unngå med de nye kjøpene, slik at alt kan kontrolleres så lettvint som mulig.

Har ikke sett så veldig mye på innstillingene, men mistenker at noe kanskje må endres der? Syns det er merkelig om et slikt oppsett ikke skal være "brukelig" på den måten.

På forhånd takk.

 

Tor-H

Endret av thbergseng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blåtann gir forsinkelse i lyden. Siden du kjører det igjennom TV kan ikke enheten (Xbox) legge inn justering for å kompensere for forsinkelsen slik f.eks en mobiltlf kan gjøre når du bruker BT headsett. 

Prøv med HDMI Arc eller til nød optisk mellom TV og planke. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...