Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan omgår man IP-adressen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er helt uerfaren vedr. dette, men er det ikke slik at man kan bruke en slik løsning konstant istedenfor den vanlige IP-adressen for å være anonym på nettet?

Hvem kan egentlig spore opp eierens identitet dersom de får tilgang til denne adressen? Er det noe som er forbeholdt myndighetene, eller er det mulig også for private?

Lenke til kommentar
Lyncs skrev (1 minutt siden):

Jeg er helt uerfaren vedr. dette, men er det ikke slik at man kan bruke en slik løsning konstant istedenfor den vanlige IP-adressen for å være anonym på nettet?

Ja, det kan du.

Lyncs skrev (1 minutt siden):

Hvem kan egentlig spore opp eierens identitet dersom de får tilgang til denne adressen? Er det noe som er forbeholdt myndighetene, eller er det mulig også for private?

Kommer an på så mye. Myndigheter/politi kan klare det hvis det samarbeides tilstrekkelig over landegrenser, det brukes nok ressurser på saken og VPN-tilbyder ikke har slettet kundeinformasjonen. For private blir det verre, de må nok gjøre en betydelig innsats.

Lenke til kommentar
nightowl skrev (1 minutt siden):

Ja, det kan du.

Kommer an på så mye. Myndigheter/politi kan klare det hvis det samarbeides tilstrekkelig over landegrenser, det brukes nok ressurser på saken og VPN-tilbyder ikke har slettet kundeinformasjonen. For private blir det verre, de må nok gjøre en betydelig innsats.

Jeg antar at du her sikter til den hemmelige ip-adressen, men er det mulig for private å spore opp eieren av den opprinnelige adressen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...