Gå til innhold

Första intrycket av Huaweis nya vikbara Mate Xs


nor50

Anbefalte innlegg

Första intrycket av Huaweis nya vikbara Mate Xs

 
img_3406_0.jpg?itok=aGc-54wf
● BILDSPEL
 
 
Mobil är på plats när Huawei Mate Xs lanseras och vi har redan nu hunnit bekanta oss med enheten.
 
Förstärkt design med tåligare vikmekanism och även en förstärkt skärm med dubbla lager. För den som är bekant med föregångaren Mate X är i grunden mycket sig likt och det ahndlar alltså om en vikbar telefon som ihopvikt har skärm både bak och fram, så att skärmen täcker nästan hela utsidan. 

Utöver de färstärkningar och förfiningar jag redan nämnt har telefonen så klart det senaste systemchippet Kirin 990 vilket innebär 5G, vassare prestanda och mer av det mesta.

img_3392_0.jpg?itok=ocHOQcpk

Mest intrestant är ändå hur Huawei tänkt att man ska dra nytta av den större skärmytan. När jag testar telefonen i demoområdet bakom scenen är därför det första jag gör att starta en app och sedan svepa från kanten med fingret. Då får jag en ikonpanel som gör att jag kan dra ut fler appar och visa på delad skärm. Från den ena appen kan du här dra till exempel text eller en bild och dela till den andra appen. 

img_3400_0.jpg?itok=LRljiRit

När jag känner över skärmen precis i vecket märks en viss vågighet av, men intrycket är ändå gott och det känns inte som ojämnheten där är något som påverkar vare sig det visuella eller användbarheten. 

 

Huawei Mate Xs ska denna gång släppas globalt och Sverige är ett av de länder som får Mate Xs redan nästa månad, i mars. Detta alltså trots att telefonen saknar Googles tjänster. I stället är den försedd med Huaweis App Gallery och karttjänster.

 

https://www.mobil.se/nyheter/forsta-intryck/forsta-intrycket-av-huaweis-nya-vikbara-mate-xs

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...