Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett av nettverk hjemme


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er helt grønnskolling når det gjelder nettverk så det hadde vært fint om noen av dere kunne hjelpe meg. Jeg har prøvd å søke i tidligere tråder men finner ikke ut noe.

 

Dette er hva jeg har:

En bærbar med innebygget trådløst nettverkskort

En stasjonær med Linksys trådløst nettverkskort

En stasjonær med vanlig kabel-nettverkskort som er plugga i Linksys routeren.

Linksys WRT54G trådløs router

Netopia ADSL boks

 

På en eller annen måte har jeg klart å få alle tre PC'ene til å komme seg på internett uavhengig av hverandre og det er jo fint men sikkerheten ut mot inet er vel antagelig ikke-eksisterende. Hva jeg har gjort og hvorfor aner jeg ikke men det funker altså

Når jeg jobber på Laptop'en så hender det stadig vekk at jeg trenger filer som ligger på de stasjonære pc'ene. Dette er ofte halvstore bildefiler slik at jeg må brenne en CD på den stasjonære og så ta med meg den til Laptop'en. Som sagt kommer jeg fint ut på inet men jeg ser ikke de andre maskinene i Windows Explorer slik jeg feks gjør på jobben.

 

Jeg hadde satt stor pris på om noen kunne gi meg en steg-for-steg veiledning i hvorden jeg kan gjøre dette, gjerne også slik at jeg har litt sikkerhet ut mot inet.

 

Husk, jeg må ha det inn med teskjeer da jeg ikke skjønner bæra av nettverk. Lat som om du må forklare det til en 5-åring feks ;-) (Jeg er 39....)

 

På forhånd takk for hjelpen

 

Mvh

Morten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...