Gå til innhold

Dokumentere tap på salg av bolig (skattemelding for 2019)


Synix

Anbefalte innlegg

Solgte i 2019 et hus hvor jeg hadde bodd i mindre enn et år. Huset ble solgt med et tap på rundt 100k (etter meglerkostnader+oppussing). Vet at man i likhet med skatt på gevinst får fradrag for tap dersom botiden er under 1 år. Lurer dog på hvor mye dokumentasjon som kan kreves rundt dette? Har ikke akkurat tatt vare på samtlige kvitteringer knyttet til oppussingen (men alt kan man jo finne om man graver i kontourskrifter). Meglerkostnad osv er jo enkelt å dokumentere. Er dette noe stress? Eller er beløpet så lite at det neppe blir spørsmål om dokumentasjon?

Tenker vel å kunne få tilbake 20-30k ish på skatten knyttet til dette.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Driver og ser på dette selv. Som du allerede har funnet ut, trenger du ikke kvitteringer med minde de spør. Jeg har brukt noen uker på å samle sammen så mye jeg kan av kvitteringer relatert til oppussingen. Fordelen min var at jeg hadde kjøpt tilnærmet alle byggevarene på Coop Obs Bygg. Så jeg fikk de til å skrive ut kopi av alle kvitteringene mine for 2019. 
Jeg endte opp med et totalt tap på ca 450.000.
Husk også fradrag for dokumentavgiften når du kjøpte.

Dersom skattemeldingen din blir tatt ut til kontroll er jeg redd du kun får fradrag for det du kan dokumentere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...