Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
G skrev (Akkurat nå):

Har ikke gamle og syke mennesker like stor rett på livreddende helsehjelp som friske sterkere individer. Det er et tema Live-streamen også berører.

Ok, så det er andre du er bekymret for. Da forstår jeg deg bedre. Men det har fremdeles mindre dødelighet enn vanlig influensa, som tar livet av ca 1000 nordmenn pr år.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Granca said:

Ok, så det er andre du er bekymret for. Da forstår jeg deg bedre. Men det har fremdeles mindre dødelighet enn vanlig influensa, som tar livet av ca 1000 nordmenn pr år.

Det er gode egne diskusjonstråder på forumet for COVID-19, og jeg skal ikke dra folk så mye mere inn i det. Men, jeg kommer til å stå litt på vakt mer enn den normale mannen i gata. Både fordi dette er interessant og lærerikt. Samt litt artig å parkere folk som kommer med psykt dårlige forslag til løsning. Mennesker er bare mennesker med alle sine kollektive styrker og selvsagt kollektive svakheter man må passe seg for. Alt i fra ta for lett på ting, rope ulv ulv og det å spre løgner. Skal forsøke å være pessimistisk og objektiv samtidig. Sikkert en umulig oppgave å kombinere ?

Så for den interesserte:

 

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Granca skrev (26 minutter siden):

Så du er redd for dette viruset? Er du 120 år gammel? Og/eller sliter du med lungene eller andre sykdommer? Hvis ikke så er ikke dette viruset noe farlig for deg. Se nrk sin virusekspert i dag på deres sider. Dette er mindre farlig en valig influensa. Som svineinfluensaen.

En vanlig influensa har en dødelighet på 0.1 - 0.2%. Tallene for Covid-19 varierer i fra 2 - 14% dødelighet (så langt). Og man kan ikke stole på tallene til kommunistregimet der nede. De sier at smitten er på vei ned. Men faktum er at de oppdaterer ikke tallene sine så ofte lengre. Og kommentatorer sier at de også har gått tom for test-kit'ene også! Da blir det nok feil i statistikken.

Så dette med at de har nedgang i smittende er bare tull. Forrige uke kom ut at de hadde sendt 11 000 nye leger til Whuan provinsen, og dag så leste jeg at de skal express bygge 100 000 nye sengeplasser, og alt dette for ca 2200 smittede? Det henger ikke på greip.

I Sør-Korea så har en pastor alene smittet 300 pasienter, Italia stenger ned byer med 50000+ innbyggere. Kina har satt 10% av verdens befolkning i karantene, samt at ytterligere ca 700 mill er under en form for karantene. Og alt dette for at denne smitten er mindre farlig enn en vanlig influensa!

Jeg er på ingen måte en konspisasjonsteoretiker, men leser man ulike nyheter, søker aktivt etter videoer som er lekket ut i fra Kina, så danner det seg et blide av at dette kan være virkelig «bad shit».

My two cents..

Lenke til kommentar
iStereo skrev (Akkurat nå):

Tallene for Covid-19 varierer i fra 2 - 14% dødelighet

Ja, men vanlig influensa får alle, også barn. Her er det visst de eldre som blir lettest smittet, og da blir jo dødeligheten høyere. Jeg hører bare på ekspertene. Bekymringer er nytteløse uansett. Mora mi gikk rundt og var bekymret for absolutt alt. Det gjør bare livet verre. ''Lev noenlunde fornuftig, så får det bli som det blir'', er nok mitt motto. Det aller meste får en ikke gjort noe med uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Granca skrev (8 minutter siden):

Ja, men vanlig influensa får alle, også barn. Her er det visst de eldre som blir lettest smittet, og da blir jo dødeligheten høyere.

Nei, de blir ikke lettere smittet, de dør lettere fordi de er svake. 

Lenke til kommentar

Et siste pust om Coronavirus da. Ser ut som om at norske myndigheter har våknet i fra dvalen da. Så kanskje det er mer nøyaktig enn hva han der gjøken beroliget om i Nrk Granca? ;)

Spoiler
Folkehelseinstituttet ber helsetjenesten forberede seg på en alvorlig virusepidemi
i dag kl 17:49av Kristian Havnes Klemetzen
DEL

Folkehelseinstituttet oppdaterer tirsdag sin risikovurdering og smittevernstrategi av det nye koronaviruset:

"Folkehelseinstituttet vurderer at risikoen for spredning av sykdommen i Norge foreløpig er moderat, men ber helsetjenesten forberede seg på en alvorlig epidemi.

– Mye er fortsatt ukjent om denne sykdommen. Vi planlegger derfor for et bredt spekter scenarier for tiden fremover i Norge. Dersom veldig mange blir smittet, vil det bli mange som blir så syke at de trenger helsehjelp. Helsetjenesten og spesielt sykehusene kan da oppleve en ekstra stor belastning, sier avdelingsdirektør Line Vold ved Folkehelseinstituttet."

 

Fått i deg noe nye mus i de siste der nede? Må du børste sand av musene? :roll:

Lenke til kommentar
G skrev (Akkurat nå):

Et siste pust om Coronavirus da. Ser ut som om at norske myndigheter har våknet i fra dvalen da. Så kanskje det er mer nøyaktig enn hva han der gjøken beroliget om i Nrk Granca? ;)

  Vis skjult innhold
Folkehelseinstituttet ber helsetjenesten forberede seg på en alvorlig virusepidemi
i dag kl 17:49av Kristian Havnes Klemetzen
DEL

Folkehelseinstituttet oppdaterer tirsdag sin risikovurdering og smittevernstrategi av det nye koronaviruset:

"Folkehelseinstituttet vurderer at risikoen for spredning av sykdommen i Norge foreløpig er moderat, men ber helsetjenesten forberede seg på en alvorlig epidemi.

– Mye er fortsatt ukjent om denne sykdommen. Vi planlegger derfor for et bredt spekter scenarier for tiden fremover i Norge. Dersom veldig mange blir smittet, vil det bli mange som blir så syke at de trenger helsehjelp. Helsetjenesten og spesielt sykehusene kan da oppleve en ekstra stor belastning, sier avdelingsdirektør Line Vold ved Folkehelseinstituttet."

 

Fått i deg noe nye mus i de siste der nede? Må du børste sand av musene? :roll:

Meh. Er vel egentlig litt trofast mot ei som er i Trondheim nå. En gammel flamme som var og besøkte meg i desember. Var blitt singel igjen. Vi får se hva det blir til, men vi har mye kontakt.
Får dog besøk av en kompis neste fredag, og da skal vi vel ut på byen. Får se hva som skjer. Livet er uansett herlig her. Vært her siden 6/11, og er ikke lei riktig enda. Men blir deilig å komme hjem til vår om en måneds tid.

Lover å komme tilbake med mer skitprat senere i kveld. Dette ble jo for seriøst.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...