Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner godt at folk er skeptiske, normalt tar det vel mange år å utvikle og teste en vaksine. Ikke minst mtp bivirkninger og eventuelle senskader. Rotteracet for å komme først på markedet med vaksine, for å tjene milliarder av kroner/dollar/rubler er en viktig faktor man skal ha i bakhodet når man skal vurdere hvorvidt man vil ta denne vaksinen. Det ville forundre meg temmelig mye hvis de gigantiske legemiddelfirmaene ikke har tatt noen snarveier her..

Endret av SirOwen
Lenke til kommentar

Mener å ha lest at tallet med folk som ikke ønsker å ta vaksine er ganske høyt i Norge. Og høyere enn det dere skriver her. Men hvis risikogruppene tar vaksinen + noen til så er vi ganske så nærme og kunne leve som normalt igjen.

Endret av Deila
Lenke til kommentar
Granca skrev (1 minutt siden):

I USA er det 51% som sier de vil vaksinere seg. For en mnd siden ca. Det kommer nok bedre vaksiner, men ikke mot idioti. Mange her i verden som tror de vet best selv uansett. Kjønnsforsker Lorentzen er en, vaksinemotstandere er et annet eksempel.

I USA var det over 71 millioner som stemte på Trump også.

Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (Akkurat nå):

andre som trenger den mer enn meg.

Jepp. Haster ikke med meg, men det blir flott å se folk får vaksine allerede i desember. Da vil i hvert fall det store antallet vaksinerte vise om det virker. Uansett er det jo ikke alvorlig for de aller fleste. Anyways har det stoppet verden i år. Sånn kan vi ikke ha det.

Lenke til kommentar
Granca skrev (1 minutt siden):

Jepp. Haster ikke med meg, men det blir flott å se folk får vaksine allerede i desember. Da vil i hvert fall det store antallet vaksinerte vise om det virker. Uansett er det jo ikke alvorlig for de aller fleste. Anyways har det stoppet verden i år. Sånn kan vi ikke ha det.

Nei, det kan vi selvfølgelig ikke. Mener at dem som trenger vaksinen mest bør få den først.

Lenke til kommentar
Granca skrev (4 minutter siden):

Jepp. Haster ikke med meg, men det blir flott å se folk får vaksine allerede i desember. Da vil i hvert fall det store antallet vaksinerte vise om det virker. Uansett er det jo ikke alvorlig for de aller fleste. Anyways har det stoppet verden i år. Sånn kan vi ikke ha det.

 Har vel blitt snakket om at vi skal få vaksiner hit til Norge i april. Det vil ta litt tid å produsere opp nok samt frakte det rundt. Men nå som det kommer flere lovende vaksiner på banen kan det muligens gå raskere når de først er i gang.. Foreløpig er ingen godkjent sånn offisielt i EU og sånne godkjenninger tar tid. Så må den godkjennes i Norge etter det igjen av legemiddelverket. 

 

Men jeg er faktisk optimist ift at vi kan leve som normalt omtrent til vinteren 2021. Hvis riskogruppene og andre som trenger vaksinen mest får en dose på våren også en til 3 uker senere rundt sommeren. Da har vi allerede kommet langt ift en normal tid til vinteren.. 

Endret av Deila
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...