Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Tyttebærtryne skrev (4 minutter siden):

Som jeg sa tidligere. Legemidler fjerner ofte symptomet, ikke årsaken til symptomet. 

Fant forøvrig flere linker som viser at kviser rundt munnen kan ha kostholdsrelatert årsak. 

Jojo. Men mye en ikke kan skylde på livsstilsykdommer om det er det du tenker på. Folk får da alle mulige typer sykdommer, allergier, ekseme og whatnot. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blodprøvene mine er veldig gode. Manglet D-vitaminer, sa legen i april. Har tatt Divisun hver dag siden det. Ikke noe fare for diabetes, god vekt i forhold til høyde. Veldig bra prøver all around. Kan spise sunnere selvsagt, men man må kose seg og. Kroppen er generelt veldig bra. Har scoret bra på alle tester. Beklager at jeg snakker som Trump. Men å få utskrevet Tetralysal samt få noen gode tips av hudlegen på fredag så tror jeg ting blir giddy up.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ale-Fawk skrev (1 minutt siden):

Blodprøvene mine er veldig gode. Manglet D-vitaminer, sa legen i april. Har tatt Divisun hver dag siden det. Ikke noe fare for diabetes, god vekt i forhold til høyde. Veldig bra prøver all around. Kan spise sunnere selvsagt, men man må kose seg og. Kroppen er generelt veldig bra. Har scoret bra på alle tester. Beklager at jeg snakker som Trump. Men å få utskrevet Tetralysal samt få noen gode tips av hudlegen på fredag så tror jeg ting blir giddy up.

Spis og drikk deg lykkelig. Viktigere det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
keizersoze skrev (1 minutt siden):

allergier, ekseme

Jo da, men de to du nevner er jo biologiske tilstander vi er født med, eller kan erverve oss. DA behandler man symptomet, jfr. lindrer eller hemmer tilstanden. I tillegg så har for eks. mennesker med nøtteallergi en jobb med å unngå utfall. De kan ikke "behandle" årsaken, men de kan gjøre noe med risiko for symptomutfall. Ved utfall kan de ta medisin for å hindre symptomet. Dette er noe helt annet enn å gjøre ting (årsak), som gir deg symptomer. 

Moralen er; vil du øke risikoen for å få kviser rundt munne, så spis for all del drittmat, 24/7. 

Noen av dere som overhodet har tenkt på at legemidler gir bivirkninger, som igjen medfører etterspørsel og vurdering av nye legemidler, for å fjerne bivirkningene? Ikke det nei? 

For flere år siden satt jeg i møte med en kommuneoverlege og en pasient. Pasienten hadde en medisinliste langt som et uår, hvor noen var foreskrevet for å dempe bivirkninger fra andre medisiner pasienten fikk. Vurderte medling til Fylkeslegen, men vurderte mest betongsko og en tur med båten midtfjords. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...