Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

RAV4 vs Honda CRV vs Outlander?


Adrax

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en ny brukt bil som skal brukes til pendling/langkjøring.

Budsjett er 75.000 kr.

Må være diesel og manuell.

 

Har sett for meg disse bilene: Toyota RAV4, Honda CR-V eller Mitsubishi Outlander.

Hvis Toyota RAV4 må årsmodell være: 2004-2005

Hvis Honda CR-V må årsmodell være: 2005-2009

Hvis Mitsubishi Outlander må årsmodell være: 2007-2009

 

 

Alle disse er driftsikker, men hvilken er mest driftsikker?

Hvilken av bilene ligger best på veien og har best kjørekomfort?

Hvilken av disse ville dere valgt?

Endret av Adrax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gadden skrev (3 minutter siden):

Vet du ikke spør om dette men ville absolutt tatt med Nissan x trail t31 i vurderingen. Driftssikre biler med masse plass og god fremkommelighet.

 

Kjenner 3 personer som har eid eller eier X-trail. Alle har hatt ekstremt mye problemer med de bilene. I tillegg hater jeg plasseringen av speedometeret på den bilen, så det alene er også nok til at jeg ikke vurderer X-trail. Mulig de fiksa alle problemene når de kom ut med 2. gen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
Adrax skrev (18 minutter siden):

 

Kjenner 3 personer som har eid eller eier X-trail. Alle har hatt ekstremt mye problemer med de bilene. I tillegg hater jeg plasseringen av speedometeret på den bilen, så det alene er også nok til at jeg ikke vurderer X-trail. Mulig de fiksa alle problemene når de kom ut med 2. gen..

Hehe ja, det er snakk om generasjon 1. Den kan ikke sammenlignes med generasjon 2. Har hatt begge. Generasjon 1 er en traktor som krever konstant vedlikehold. Gen 2 er en helt annen bil  

Lenke til kommentar

Kan ikke si noe om RAV4 og CRV, men Outlander har vel den gamle pumpedyse-dieselen til VW som bråker mye. Husker jeg prøvde den i 2007, var helt ok å kjøre, men bare fæl hardplast i interiøret. RAV4 er nok ikke noe bedre på det området, men jeg vil tro den og CRV har mer stillegående dieselmotorer. Holder en knapp på CRV ift. kvalitetsfølelse ut fra hva jeg har lest i tester.

Jeg ville lest noen tester av bilene og sammenlignet de punktene som er viktigst. 

PS: RAV4-modellene du tenker på er jo en god del eldre modell enn CR-V fra rundt 2007/2008. Her er test av den: https://www.dinside.no/motor/test-honda-cr-v-22-diesel/63630418. Som du ser er den sportsligere enn de andre, så om det er max komfort som er målet er det ikke sikkert den er det beste valget for deg. Under konklusjon og konkurrenter kan du lese nettopp hva de mener om denne sammenlignet med RAV4 og Outlander.

Endret av liehen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...