Gå til innhold

Telenor T-we II harmony hub oppsett


Anbefalte innlegg

Hei lurte på om det er noen der ute som kan hjelpe meg med og få satt opp fjernkontrol til Telenor sin T-we II, jeg forsøker og hjelpe svigers og de, med og styre tv/lydplank/telernor T-We boks, jeg får såklart lagt inn tv og lydplank men finner ikke oppsett som passer T-we boksen:(

jeg fikk de til og kjøpe en Harmony Hub med fjernkontroll

det som står på denne T-we boksen:

advanced digital broadcast SA
Model: ADBA-SC17004A

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å legg inn følgende

Produsent: advanced digital broadcast

Produkt: ADBA

Da får du opp 3 valg, og ta en av dem. Ofte så har en av de samme frekvenser når det er fra samme produsent. Samt at du kan enkelt legge inn knappene selv også.

Får nok denne boksen selv i løpet av ett par måneder, så meld i fra hvis du finner løsningen. Dessverre så er det litt vanskelige å finne riktig på disse boksene. GET sine er Kaon f.eks.

 

Fant denne i en annen tråd: Fikk meg Logitech Harmony Ultimate i dag, og det som funket for meg var å legge den nye PVR dekoderen inn som Advanced Digital Broadcast ADB-5473CDX. Har fått alt til å funke nå utenom Se forfra.

Tråd: 

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
AndreBa skrev (12 minutter siden):

hvordan gjør jeg det da?

Har akkurat kjøpt meg en Harmony touch.

Er litt grønn her :)

Når jeg skal legge til dekoderen (t-we boks 2)  så finner den bare noen andre som har samme produsent.

Prøv de jeg nevnte høyere opp.

De norske tilbyderne, Canal Digital, GET osv. re-brander kun andre sine bokser, så det er disse man må finne. Mulig du er heldig at det står på selve boksen ett sted, eller inne i noen menyer. Men de prøver som regel å skjule det.

Regner med å få min i løpet av ett par måneder når de er ferdig med fibernettet hos oss.

Lenke til kommentar
3 hours ago, AndersT2 said:

Prøv de jeg nevnte høyere opp.

De norske tilbyderne, Canal Digital, GET osv. re-brander kun andre sine bokser, så det er disse man må finne. Mulig du er heldig at det står på selve boksen ett sted, eller inne i noen menyer. Men de prøver som regel å skjule det.

Regner med å få min i løpet av ett par måneder når de er ferdig med fibernettet hos oss.

Stemmer nødvendigvis ikke helt. For flere brukes det et IR-standard og kodesett man bestemte seg for tidligere en gang, og så er det brukt videre for å opprettholde kompatibilitet blant annet når det gjelder fjernkontroller (f.eks. samme type fjernkontroll brukt på bokser fra forskjellige produsenter, over forskjellige generasjoner). 

Er vel få som prøver å skjule det. Står vel som regel på etiketten på baksiden eller under boksen. Men det sentrale blir i en del tilfeller at kanskje ikke de nyeste modellene fra operatøren ligger i systemet til Logitech, men at det da kan fungere med en annen modell - selv om det omså er en annen produsent.

Slik det er for de senere generasjonene, er mange gått over til Zigbee eller Bluetooth-baserte fjernkontroller. Men mange støtter IR i tillegg, fordi fjernkontrollene kan brukes som universalfjernkontroller mot TV o.l. Selv bruker jeg 5743-fjernkontroll til å styre TV-en.

Lenke til kommentar
On 3/20/2020 at 7:07 AM, AndersT2 said:

Ingen av de dekoderene jeg har hatt fra GET og Altibox har hatt merkene fra produsenten stående på selve boksen. Pleier som regel å funke med IR kodene fra samme produsent på samme type produkt.

De tidligere boksene jeg hadde fra Altibox, hadde "Motorola" med store bokstaver i front, uten at jeg husker hva etiketten sa om modell. ADB-boksene til Altibox hadde også produsent og modell tydelig.. Den jeg har nå er tydelig merket Huawei Q22 på etiketten under. Dagens Get Box 2 har i hvert fall produsent og modell klart tydelig på etiketten.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har jeg funnet løsningen.

I oppsetter velger man Telenor som produsent, så t-we på type, så kommer T-We boks II opp som er riktig.

 

Så kommer problemet. Fjernkontrollen jeg fikk nå støtter kun wifi eller RF signaler. Ikke IR.

Så jeg må kjøre den via Huben. Der gjør at alle gamle, og enkle Harmony kontrollere ikke funker.

Det ser ut som T-We boksen har ir mottaker. Men får ikke den til å reagere med det. IR mottakeren min blinker ikke når jeg trykker T-We kommandoer på Harmonyen min.

Dumt. Jeg foretrekker IR over wifi, da kan jeg overstyre ved å blokke signalene når ting har gått galt.

Lenke til kommentar
25 minutes ago, AndersT2 said:

Da har jeg funnet løsningen.

I oppsetter velger man Telenor som produsent, så t-we på type, så kommer T-We boks II opp som er riktig.

 

Så kommer problemet. Fjernkontrollen jeg fikk nå støtter kun wifi eller RF signaler. Ikke IR.

Så jeg må kjøre den via Huben. Der gjør at alle gamle, og enkle Harmony kontrollere ikke funker.

Det ser ut som T-We boksen har ir mottaker. Men får ikke den til å reagere med det. IR mottakeren min blinker ikke når jeg trykker T-We kommandoer på Harmonyen min.

Dumt. Jeg foretrekker IR over wifi, da kan jeg overstyre ved å blokke signalene når ting har gått galt.

T-We Boks II støtter både IR og Bluetooth for fjernkontroll, og det er støtte for IR og Bluetooth parallelt. Kjenner kanskje ikke nok til Logitech-løsningen her for å forstå helt hva det praktiske problemet ditt er. Tror oppsettet på Logitech-løsningen som da ikke stemmer helt.

Lenke til kommentar
NULL skrev (8 timer siden):

T-We Boks II støtter både IR og Bluetooth for fjernkontroll, og det er støtte for IR og Bluetooth parallelt. Kjenner kanskje ikke nok til Logitech-løsningen her for å forstå helt hva det praktiske problemet ditt er. Tror oppsettet på Logitech-løsningen som da ikke stemmer helt.

Fjernkontrollen som følger med har ikke IR. Selve mottakeren ser ut til å ha IR mottaker. Men ingen av oppsettene som finnes hos Harmony støtter IR, og når fjernkontrollen ikke har IR, så har jeg heller ikke funnet noen mulighet å programmere den opp for det.

Det funker nå når jeg fikk satt den opp via HUBen, som støtter Wifi/RF signalene den tar.

Testet alle Telenor og ADB mottakere hos Logitech jeg kunne finne for å se om noen av de støttes den for IR, men ingen gjorde det. Men kan teste litt mer. Enkelte ting ligger småskjult i programmet, så det kan være en måte å låse opp IR funksjonen på forhåpentlig vis.

Grunnen til at jeg liker IR, er at jeg kan starte en annen aktivitet som f.eks. ikke trenger TV, men kan da blokkere signalet slik at TVen ikke skrur seg av i de få minuttene jeg er over på en andre aktiviteten, og kan da enklere hoppe imellom dem ved inngangsbytte på forsterkeren min. Wifi/RF i seg selv er nok bedre da man slipper å treffe med signalet.

Lenke til kommentar
2 hours ago, AndersT2 said:

Fjernkontrollen som følger med har ikke IR. Selve mottakeren ser ut til å ha IR mottaker. Men ingen av oppsettene som finnes hos Harmony støtter IR, og når fjernkontrollen ikke har IR, så har jeg heller ikke funnet noen mulighet å programmere den opp for det.

Det funker nå når jeg fikk satt den opp via HUBen, som støtter Wifi/RF signalene den tar.

Testet alle Telenor og ADB mottakere hos Logitech jeg kunne finne for å se om noen av de støttes den for IR, men ingen gjorde det. Men kan teste litt mer. Enkelte ting ligger småskjult i programmet, så det kan være en måte å låse opp IR funksjonen på forhåpentlig vis.

Grunnen til at jeg liker IR, er at jeg kan starte en annen aktivitet som f.eks. ikke trenger TV, men kan da blokkere signalet slik at TVen ikke skrur seg av i de få minuttene jeg er over på en andre aktiviteten, og kan da enklere hoppe imellom dem ved inngangsbytte på forsterkeren min. Wifi/RF i seg selv er nok bedre da man slipper å treffe med signalet.

Man kan endre fjernkontrollen til IR hvis du trenger at den skal være IR. Så vidt jeg husker kan man du slå av dekoderen helt, og deretter trykker Meny+OK på fjernkontrollen til lyset på fjernkontrollen begynner å blinke. Trykk litt på knappene på fjernkontrollen og vent til lyset på fjernkontrollen slukker. Med at dekoderen er avslått feiler Bluetooth-pairing og fjernkontrollen går over i IR-modus.

Hvis du vil verifisere at fjernkontrollen sender IR-signaler, kan du som regel bruke kameraet på mobiltelefonen (altså filme fronten av fjernkontroll når du trykker på den. Riktignok ikke alle kameraer som ser IR-lyset).

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Heisann!

Jeg holder på å hjelpe min bestefar med å sette opp en veldig enkel DORO IR fjernkontroll, men jeg får den ikke til å "lære" seg kanalbytte da det virker som alle trafikk går over RF, tv kontrollen fikk jeg kopiert helt fint. Det er en T-we boks 5743CDX.
Vet noen hvordan jeg spesifikt kan tvinge dekoderens fjernkontroll til å bruke IR istedenfor RF? Jeg hadde satt stor pris på hjelp! 😅

Kan jeg lene meg på deres ekspertise fortsatt @NULL eller @AndersT2 ?

For ryddighetens skyld så er det en Doro Handleeasy 321rc (avbildet) jeg prøver å sette opp for han.

726314_66234.webp

Endret av Frig
info og bilde
Lenke til kommentar
NULL skrev (12 timer siden):

Prøv å holde inne Meny + Rød knapp i noen sekunder. Tror det var et lys som blinker "hvis noe skjer". Mulig jeg husker feil.

Skal prøve det! 🙂 

Takk for at du tok deg tid til å svare. Vet du om jeg kan forvente andre resultater om fjernkontrollen er paret til dekoderen eller ikke? For jeg prøvde allerede med Meny + OK med dekoderen av uten at det ga noen resultater. :)

Lenke til kommentar
9 hours ago, Frig said:

Skal prøve det! 🙂 

Takk for at du tok deg tid til å svare. Vet du om jeg kan forvente andre resultater om fjernkontrollen er paret til dekoderen eller ikke? For jeg prøvde allerede med Meny + OK med dekoderen av uten at det ga noen resultater. :)

Meny+OK er vel for å starte ny pairing.

Ofte vil ellers kameraet på mobiltelefonen kunne fortelle om det sendes et IR-signal nå en tast trykkes.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har funnet en løsning som fungerer.

Personen jeg hjalp trenkte en superenkel fjernkontroll for å skifte kanaler på T-Wee 2 boksen, samt justere lyden på tv'n (en nokia) og å kunne så av og på tv'n.

Alt dette i én fjernkontroll med kun 7 knapper. (Doro HandleEasy 321rc)

T-Wee 2 boksen har støtte for IR-fjernkontroll selv om det ikke er dokumenter noe sted jeg har funnet. Doro fjernkontrollen kan kun programmeres ved å kopiere IR signal. Derfor skaffet jeg en "One For All" (URC 6810) fjernkontroll der man kan taste inn en 5 siffret kode for at den skal få en ferdig oppsett.

Den rette koden var ikke lett å finne, men den er: 26564

URC 6810 fjernkontrollen fungerer nå mot T-Wee boksen. Da trenger man bare å kopiere de nødvendig knappene fra URC6810 (kanal skifte oppp og ned) OG den originale tv-fjernkontrollen (lyd opp og ned, slå av og på) inn på Doro fjernkontrollen.

Saken er løst. 🙂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...