Gå til innhold

Trenger forslag til mods på mitt kabinett!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er en stund siden det har skjedd noe mer med mitt kabinett, så jeg tenkte jeg skulle prøve å få gjort noe mer med det før neste lan jeg skal på, som er i vinterferien.

 

Dette er gjort:

Plexi glass i døra

Reobus viftestyring

3x80mm vifter med blå leds

2 stk kald katoder, 1 blå og 1 uv

Alt av IDE og floppy er runde kabler

 

Tenkte jeg kanskje skulle skjære ut Quake3 logo og opplyse den med røde leds, eller kanskje nicket mitt. Er usikker, så derfor spørr jeg dere om råd!

Noen som har tips og forslag til meg?

 

Andreas

Bilder:

Kabelrot.JPG

Minboksm%F8rkt.JPG

Endret av Rage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RYDD OPP I LEDNINGER!!!

 

få ganske enkelt tak på litt sølvteip(eller teip som reflekterer) og teip ledninger sammen i bunter, og prøv å stue dem vekk. blir mye fetere syn når molex ledningene ikke henger overalt. noe som dine gjør!

 

du kan jo også handle deg noen kabelsamlere, ikke allverdens med poenger det heller, og det er ikke så permanent som f.eks. teip. har selv brukt sølvteip, og det gir en konge effekt! ikke nok med at ledningene blir "borte" men de reflekterer UV'n videre i kriker og kroker.

 

er enig i at du burde lakke cdrom svart.

 

hva med å borre et lite hull øverst i plexi-plata som dekker fronten din, og putte en LED nedi? kanskje 2, eller flere? tror dette vil gi en bra effekt. da kan du også "pusse" ut en logo(les: slipe, file) som lyset fra LED vil bli brutt i. dessuten får du en bra effekt av det på siden. slip ut ett lyn som brer seg fra topp til bånn, og ha røde LED's på ene sida, og blå på andre. eller du kan skjære ut INTEL logo eller AMD logo ettersom hva du har.

 

syns du burde gå for å lage en logo på sidedøra oxo!

 

når jeg sier slipe ut, file ut e.l. så mener jeg å pusse litt på plexien så den blir matt, og lys blir brutt i den.... just like the button in BeQuite

Endret av Dimensionx
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger.

 

Knappene på reobusen går ca 1cm ut fra kabinettet.

Tror jeg skal ta og lakke cdrom og hdd kjølern ja, hadde blitt bedre da. Vet det ser ut som et ###### med kablene inni der..Skal ta og samle de , har sånn sort kabelsamler fra Clahs Olsson. Litt usikker på hva jeg vil gjøre med div. plexi jeg har her, skal tenke litt på det. Hadde kanskje vært en idé å tatt av plexi plata forran, skjært ut i metallet bak der, til en 120mm vifte? Er jo hull i plexien, så den får dratt inn bra med luft der vil jeg tro..

 

Kabinettet er kjøpt hos EET, deres egen brand. (Skulle egentlig ha PSU, men dette kostet like mye med like stor PSU så...)

Kom gjerne med fler forslag!

 

Andreas

Lenke til kommentar
Okai. Da har jeg et problem.. hehe. Skjermkortet mitt holder 80 grader, og jeg trenger bedre gjennomstrømming av luft.. What to do?

Hvordan er det med tilkobling av leds? Er vel ikke noe pes det?

:wow: 80 grader? ekke det mye?

JO!!!! kjøp by chipsett kjøler til gfx kortet

Er jævli mye, men får håpe at den viser feil...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...