Gå til innhold

Heving av kjøp


Tb88

Anbefalte innlegg

Hei dere! Lurte på om dere kunne hjelpe meg med et spørsmål. 

Jeg kjøpte en brukt tørketrommel på finn.no fra en mann som selger overhalte maskiner med 3 mnd garanti. Jeg fant fort ut at noe var galt med den ved første anledning. Jeg sa ifra umiddelbart om feilen, og selger kom med en annen tilsvarende maskin. Igjen, ved første bruk samme kveld, stoppet også denne maskinen opp. Jeg sa ifra samme kveld om feilen. Svaret var at dette var hans feil, og han ville komme å fikse den. Jeg kjenner jeg blir rimelig lei, og ønsker å heve kjøpet. Jeg har vært høflig og forståelsesfull, men selger overser hver eneste setning som inneholder å heve kjøpet, og sier han skal fikse maskinen. Først ville han komme til huset og fikse den der. Ettersom jeg fortsatte å si at jeg ønsker å heve kjøpet, krever han da at jeg leverer maskinen til han og henter den igjen når den er reparert. Jeg fortsetter å si at jeg vil ha pengene tilbake, og refererer deretter til kjøpsloven. Etter dette har han ikke sagt et eneste ord. 

Har jeg retten på min side her? Når han først leverer en maskin som er ødelagt, og deretter enda enda som erstatning - kan jeg ikke da heve kjøpet etter kjøpsloven? 

 

Setter pris på alle svar! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...