Gå til innhold

GPU core 80 grader


Rage

Anbefalte innlegg

Hei

 

Satt og kikket i driver oppsettet på mitt Leadtek GF FX 5600 Ultra kort akkurat, og kom over temp status. Core tempen ligger på 80 grader ved idle, er ikke det jævli varmt? Bør jeg hive meg over mailen og bestille ny kjøler til skjermkortet, eller går det greit?

 

Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

80grader er i grunn mye, men så lenge kortet ikke viser artifacts eller er ustabilt så trenger du ikke å bekymre deg. Kan jo hende at det blir vist av feil temperatur? Men uansett så er vel ikke akkurat 80grader sunt, hvis det er riktig da, så hvis du er sikker på at temperaturen er riktig og du har råd, så skader det vel ikke akkurat med bedre kjøling.

Lenke til kommentar

Kortet tåler jo fint 100grader så tempen du har der gjør vel egentlig ikke så mye.

Men det høres joh veldig varmt ut da :scared:

Prøv og sett inn noen kabbinet vifter elr noe får og senke tempen litt.

Edit: Visst det begyner og stige til de røde strippene bør du begyne og gjøre noe med det.

Endret av nikkor
Lenke til kommentar
Ser at "Ambient Temp" er på hele 46 grader. Jeg antar at det er lufta inne i kabinettet som er 46grader? Hvis dette er tilfelle er det ikke så rart at skjermkortet blir så varmt. Har du god kjøling i kabinettet?

Jeg har 2 vifter som suger ut bak, og 1 som blåser rett på diskene.. Har ikke fått somla meg til å sette inn en 120mm forran.. Blir vel snart.

Lenke til kommentar

dere som maser om at det tåler 100grader.. vel, han skrev 80grader ved IDLE...

hadde ikke nølt. her er det du gjør:

 

1. bestill nytt kjøling (både til kortet og kabinett)

2. h mens du venter på at kjølingen skal komme i posten så har du åpent kabinett, og er forsiktig med hva du gjør på data'en..

3. monterer den nye kjølingen når den kommer, og eventuelt lukker kabinettet igjen...

 

men sjekk om det bare er feil måling før du bestiller noe nytt da!!

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...