Gå til innhold

Kjemi, bioingeniør


TNT00

Anbefalte innlegg

hei, jeg går siste året mitt på VGS nå. Jeg har tenkt meg å studere bioingeniør, men er redd for kjemien i studiet. er det noen her som har gått bioingeniør studiet og vet hvordan kjemien er? jeg har tatt kjemi 1 og 2, R1 , R2 og fysikk 1. og har 4 i alle untatt R2 som jeg endte med en 5er. Tror dere kjemien/matten kommer til å være avansert for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Kona går på første år Biokjemi nå. Du trenger ikke å være bekymret med den bakgrunnen, man trenger ikke en gang Kjemi 1 for å komme inn på bioingeniør, så første semester starter rimelig rolig (for de som har kjemi 2, tøft for de uten kjemi). Bare ikke ta lett på det og kom i gang med jobbingen tidlig i semesteret så går det fint. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du trenger absolutt ikke være redd for kjemien på bioingeniør, den er ikke stort mer dekkende enn kjemi 1. Jeg hadde samme bakgrunn som deg for 4-5 år siden å fikk B uten å legge noe fokus på det faget. R1 og R2 er langt over det kompetansenivået man trenger, så det her har du gode forutsetninger for å få til! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Intox skrev (På 24.1.2020 den 17.47):

Du trenger absolutt ikke være redd for kjemien på bioingeniør, den er ikke stort mer dekkende enn kjemi 1. Jeg hadde samme bakgrunn som deg for 4-5 år siden å fikk B uten å legge noe fokus på det faget. R1 og R2 er langt over det kompetansenivået man trenger, så det her har du gode forutsetninger for å få til! :) 

tusen takk for svar. Er det noen andre fag jeg bør være mer oppmerksom på? jeg vil virkelig gjøre det bra så tenker å se på noen fag i sommer så jeg får oversikt. 

Endret av TNT00
Lenke til kommentar
2 hours ago, TNT00 said:

tusen takk for svar. Er det noen andre fag jeg bør være mer oppmerksom på? jeg vil virkelig gjøre det bra så tenker å se på noen fag i sommer så jeg får oversikt. 

For meg personlig var de mest utfordrende fagene på utdanningen (ved UiT) Molekylærbiologi og Medisinsk biokjemi. Molekylær fordi det inneholder endel kompliserte prosesser som er vanskelig å få oversikt over, samt at interessen min ikke var på topp for temaet. Biokjemi fordi det er så latterlig stort emne (25 studiepoeng), heldigvis er biokjemi utrolig gøy å lære så det gjorde opp for det. 

Vil bare si at du har gjort et bra valg, du får lære utrolig mye spennende på bioingeniør og du får etter min erfaring jobbtilbud hevet etter deg selv under utdannelsen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...