Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

For noen år siden hadde jeg en Samsung tv, hvor jeg hadde koblet til en USB-disk for opptak. Denne tv'en hadde også Timeshift, slik at jeg kunne sette et program på pause, og eventuelt spole tilbake for å se.
Men dette kunne jeg kun gjøre hvis jeg manuelt hadde aktivert det. Jeg måtte trykke på Play for å aktivere det, og først da kunne jeg sette på pause og spole tilbake (men ikke lenger enn til da jeg hadde aktivert dette).
Har nyere Samsung-tv'er (og andre merker) denne funksjonen automatisk aktivert fra man skrur på tv'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjell Olaf Winther skrev (18 timer siden):

Det er harddisk som må til for å få til timeshift. Slik det er på alle mine paraboltunere med innebygget harddisk. 
Du kan nok kjøpe en løs harddisk og koble til din TV. Innholdet blir kryptert og kan kun spilles av med din TV.

 

Harddisk er selvfølgelig tilkoblet. Og i beskrivelsen står det at dette er mulig. Men ikke om det må aktiveres manuelt eller starter automatisk.

Derfor spør jeg dere som har en tv med denne funksjonen.

Lenke til kommentar
vidor skrev (18 timer siden):

Kommer vel an på produsenten hvordan dette er løst praktisk. Søk på modellen og PVR eller timeshift gir muligens noen nyttige svar. En kan jo alltids konsultere manualen i pdf om den originale ikke er å få tak i.

I beskrivelsen står det at dette er mulig. Men ikke om det må aktiveres manuelt eller starter automatisk.

Derfor spør jeg dere som har en tv med denne funksjonen.

Lenke til kommentar

Det kommer jo også an på hva som gir deg TV bilder. En TV med tilkoblet harddisk bør jo ha en Record knapp på fjernkontrollen ?
Min 3 år gamle LG TV har ikke det, men kanskje det dukker opp på menyen hvis jeg kobler til en harddisk og kobler til en antenne for RiksTV eller et parabolsignal...

Har hatt paraboltunere med innebygget harddisk siden 1998, så har ikke prøvd dette så mye.

Den nyeste paraboltuneren til Canal Digital har Catchup innebygget, uten harddisk. Da kan man se et program fra begynnelsen.

Dette er vel en funksjon som er avhengig av nett, tror jeg. 
Med harddisk kan man sette program på pause, og fortsette etterpå. Med paraboltuner. 
Uansett må man ha en leverandør av TV kanaler, og det er jo ikke gratis. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...