Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sporadiske feil i Audi A3 (2013-modell)


Synix

Anbefalte innlegg

Hei, har i det siste fått litt ymse varsellamper og feilmeldinger i bilen når jeg starter den. 
Stort sett er det «EPC» lampen som lyser sammen med en melding om at start/stop function er unavailable. Har også skjedd at oljelampen har lyst ved to turer, men så har den ikke lyst igjen. Ofte løses problemet ved å starte bilen på nytt og slik at både epc og feilmelding er borte.

Dro til et verksted som kjørte en feilsøk på bilen med en sånn dings, men de fikk ingen feilmeldinger opp. Dro så til Møller bil, men de visste ikke hva det kunne være og skulle ha 2000 for å kjøre et feilsøk (som sannsynligvis ikke ville gi resultat).

 

så da lurer jeg egt på hva jeg skal gjøre.. bytte batteri?

Har planer om å selge bilen snart og da skulle jeg helst vært kvitt dette..

 

 

84C092B4-16D0-4FB2-A0A5-953BA6630881.jpeg

Endret av Synix
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Videoannonse
Annonse

Minner meg om overslagsspenning i kabelbunttrase eller multiplugg, typisk ved det er at man får spenning på tilbakemeldingssignal som ikke skal ha det, det gir lys i diverse varsellamper. Dette blir jo synsing men er verd å sjekke ut fordi det ikke er så usannsynlig. Har vært borti flere biler med den problematikken. Typisk er det hvor kabler er buntet sammen og utsatt for gnissing mot kanter/gjenstander pga vibrasjon over tid eller multiplugger som er utsatt for fukt eller støv/skitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...