Gå til innhold

Beste flyrute/selskap til New Zealand


Anbefalte innlegg

Hei ? 

Enkelt og rett frem. Noen som har erfaring med å bestille billett til New Zealand? Gjerne Auckland ettersom jeg tenker å reise videre til Mangawhai og Nelson. Har null peiling på annet enn de rutene jeg har funnet via Skyscanner. Tenker derfor at det er greit å benytte seg av kunnskapen til gode forummedlemmer ?

Takker for alle svar.

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har flydd begge veier til Auckland. Det raskeste og billigste er Qatar eller Emirates med én eneste mellomlanding i Doha eller Dubai. Om du booker når prisen er på bunn kan du få t/r ned i 6-7.000,-

Flyr man den andre veien er mellomlanding i USA med full imigrasjon og ut med all bagasje en pest og en plage. Den eneste tålelige løsningen er å ta direkteflighten mellom London og Auckland. Ruten er NZ1/2. Siden det er en direkteflight som kun har en teknisk mellomlanding i LAX så slipper man full pakke med immigration der. Det er den eneste ruten som jeg kjenner til som har en slik spesialordning. Bonus er at man får verdens lengste direkteflight og lander i Auckland 2 dager etter at man startet.

Vær 100% sikker på at det faktisk er NZ1/NZ2 du skal fly med om du reiser den veien... alternativene som kan se nesten like ut når du booker er en slikkelig lidelse.

 

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjertelig takk for godt svar! Venta nesten på deg, du er alltid så behjelpelig ?.

Virker utvilsomt som at ruten østover er best. For min del så er korteste vei et stort pluss ettersom jeg sliter med å sitte lenge i ro. Ser virkelig ikke frem til flyreisen, men kan ikke bruke mer tid på å grue meg til noe som kommer til å ta en brøkdel av livet, og som sannsynligvis vil gi en million gode opplevelser. Får heller bruke noe sovemedisin eller noe på flyet.

Har kikket på billetter og finner ingenting rimeligere enn 11-12k, det er da i januar-februar. Jeg er klar til å hive meg rundt relativt raskt, sånn type slutten av januar og utover. Penger er oppspart og jeg har en jobb jeg styrer selv og det eneste jeg er avhengig av er nett og pc. Er dog fullt klar over at New Zealand ikke er verdens navle når det kommer til Internettdekning.

 

Har ikke tilfeldigvis noe mobilselskap å anbefale der?

Lenke til kommentar

Beste pris dit kommer kanskje  én eller to ganger i året og da for reiser litt frem i tid. Regn derfor ikke med at det fremover vil komme gode priser for januar/februar. Her lønner det seg å planlegge og booke god tid i forveien. Spesielt uke 8 hvor mange har vinterferie vil prisene ganske sikkert øke fremover.

Pass også på at det er innført NZeta som du må ha på plass før du reiser. Det ble innført i oktober i år.

Og som for ESTA til USA så vil mange ende opp med å bli lurt til å bruke falske websiter som bare videresender dataene til den offisielle websiten, tar ekstra betalt og som kan gjøre mye rart med personalia og kortinformasjon.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
robertaas skrev (9 timer siden):

Beste pris dit kommer kanskje  én eller to ganger i året og da for reiser litt frem i tid. Regn derfor ikke med at det fremover vil komme gode priser for januar/februar. Her lønner det seg å planlegge og booke god tid i forveien. Spesielt uke 8 hvor mange har vinterferie vil prisene ganske sikkert øke fremover.

Pass også på at det er innført NZeta som du må ha på plass før du reiser. Det ble innført i oktober i år.

Og som for ESTA til USA så vil mange ende opp med å bli lurt til å bruke falske websiter som bare videresender dataene til den offisielle websiten, tar ekstra betalt og som kan gjøre mye rart med personalia og kortinformasjon.

 

Hjertelig takk igjen. 
Ja, det er vel logisk at det er rimeligst når det er salg, og dyrest når det er ferier. Sånn sett så bryr jeg meg ikke mye om det koster 8000kr eller 12000kr, så lenge reisen er relativt ok. Visum og slik har jeg noen lunde kontroll på, det trenger ikke søkes mer enn noen dager i forkant når det gjelder NZ i hvert fall. 

Det blir en litt annen type reise enn vanlig, og reiser lettest mulig for å kunne omorganisere meg selv både raskere og mer lettvint. Viktigste er å komme seg dit, og å få bankkort og mobil til å fungere, så ordner nok det meste seg. 

Lenke til kommentar

Det er ikkeno sjakktrekk å si i passkontrollen at du har tenkt å jobbe... selv fra din PC... mens du er i landet.

Ellers er de veldig nazi på alt av organisk materiale. Har du med deg telt eller annet som skal brukes utendørs så bør det helst være helt nytt og ikke pakket opp før. Grove vandresko må du regne med blir nøye undersøkt. Ett sandkorn er nok til at de må destrueres og ikke slippes inn i landet.

 

 

Lenke til kommentar

Beklager om jeg har fornærmet deg, men de fleste ville antagelig ikke ha fått med seg at det kom nye regler for grensekontroll for bare 2 måneder siden eller at New Zealand er vel så strengere som Australia når det gjelder organisk materiale som man har med seg.

Jeg skriver alltid her som om det vil bli lest av flere og det er kanskje noen andre som snart skal til New Zealand som kan ha nytte av rådene.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, hvordan definerer man "best"? Jeg antar en blanding av kvalitet, tid og pris. Jeg vil tro Singapore Airlines er det beste valget, hvis du tenker kvalitet. Jeg reiste med dem til NZ for 20 år siden, så er nok ikke helt oppdatert med personlig erfaring. Men de kåres jo ofte til det beste selskapet i verden, så jeg holder en knapp på dem for komfort. Men helt sikkert ikke pris.

Pris og tid? Det ser man på søkemotoren. Jeg bruker ofte Momondo. Du bør ikke reise mer enn 40 timer, heller ned mot 30. Jeg var for øvrig på NZ nå nettopp i november/desember, og reiste med Thai Airways via Bangkok. Helt greit, men litt lang ventetid i Bangkok (en dag). Reiste til Queenstown via Auckland, for tre ukers fisketur. For min del merker jeg liten forskjell på flyselskapene, i det store og hele. Tidligere har jeg reist til NZ blant annet med Cathay via Hong Kong, som også var helt ok rute. Så har du noen med ok pris via Midt-Østen, men da er det ofte stop over midt på natta. Overnatting på flyplass er langt mer slitsomt, og ikke noe jeg anbefaler. Men ser at robertaas anbefaler Emirates og Qatar, så mulig rutene ikke går om natta, og jeg blander med en annen rute.

Finn deg en reise på maks 35 timer, til en av de laveste prisene, og hold deg unna overnatting på flyplass. Da er det litt hipp som happ hvem du reiser med. Mener jeg da. Hvis du ikke betaler litt ekstra for Singapore Airlines, altså.

Kan legge til at jeg ikke visste om NZeta, som måtte søkes om og betales før ankomst. Så da jeg skulle hente ut boarding-kortet i Bangkok, ble betjeninga litt lang i maska. Men da søkte jeg på nett via mobilen, og fikk svar etter ett minutt. Og fikk boardingkortet rett etterpå :).

Endret av Hakataramea
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...