Gå til innhold

Travel tablet adventurer


TeVa

Anbefalte innlegg

Skal ha leiebil i Florida over nyttår, og de kan tilby en GPS for ca. 2000,- i 2 uker. 
 

Men de har også en såkalt «Travel Tablet Adventurer» som kan brukes som et Wi-Fi Hotspot for opptil 5 enheter. 
Denne har også et navigasjonsverktøy. 
Og man kan jo da bruke egen mobil og Google Map, som jeg synes er fin å bruke. 
Samtidig kan familien i baksetet oppdatere sosiale medier etc., samt andre ting man gjør på nettet. 
 

Er det noen som har erfaring dette produktet ?

Dette er ihvertfall noe AVIS kan tilby for ca. 1400,- i de samme  2 ukene. 

Endret av TeVa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I stedet for å leie GPS kan du bruke en navigasjonsapp med nedlastbare kart på mobiltelefon eller tablet (må ha GPS). HereWeGo og Navmii er gode gratisalternativer for både iOS og Android. Du installerer appene og laster ned kart for de stater du skal besøke. Jeg pleier å ha med begge appene, med oppdaterte kart, da de bruker forskjellige kartgrunnlag, og dersom den ene leder meg på ville veier, vil den andre som regel virke. Google Maps har også mulighet for nedlastbare kart, men for mindre områder, så hvis du skal kjøre langt, må du laste ned flere kart. Hvis du har iOS og får en bil med Apple CarPlay, kan du bruke Google Maps på bilens skjerm. De fleste leiebiler har nå både CarPlay og Android Auto.

Hvorvidt du ønsker å betale for å få LTE-tilgang likevel er opp til deg selv og ditt behov. Hvis du må ha LTE, sjekk prisene for din norske operatør, for eksempel har Gudbrandsdal Energi (https://www.gemobil.no/) mobilabonnementer med roaming i USA inkludert. Du kan aktivere på en telefon, og dele internett på den for at andre enheter skal få tilgang. Et alternativ er å ta med en ekstratelefon, og kjøpe et SIM-kort for en amerikansk operatør for å bruke data, og slå på internettdeling. Forhåndsbetalte abonnement ("kontantkort") får du kjøpt overalt. Husk å slå av roaming på de telefonene som ikke skal bruke data, ellers blir det fort dyrt.

Som regel greier jeg meg fint uten LTE, da jeg finner WiFi når jeg trenger det, men noen ganger bruker jeg data og betaler pr MB, eller kjøper en datapakke. Samtidig har jeg full kontroll på hvilke apper som får tilgang til å bruke LTE.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...