Gå til innhold

vannkjøle vannkjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis vannet fryser vil det utvide seg og det er fare for at radiatoren vil bli ødelagt.

Temperaturen kan også bli så lav at det er fare for kondens men med skikkelig isolasjon er ikke dette noe problem.

Hadde du planer om at vannbøtta skulle stå ute?

I så fall er det vel like greit at radiatoren henger på veggen ute, siden da blir den kjølt ned av lufta i stedet for at lufta må kjøle vannet, så vannet kjøle radiatoren.

Når vannet i bøtta ikke er frosset vil det også fordampe etter hvert.

En mer stabil temperatur ville det riktignok blitt. ;)

Lenke til kommentar

nei, hadde ikkenoe planer...

 

men siden vann leder varme gaanske mye bedre enn luft, tenkte jeg at å plassere den i vann ville vært knall.

vannet i bøtta ville jo etterhvert bli varmt det å da...

 

om f.eks iskaldt vann fra springen rant sakte ned på raddisen da? da går det jo med mindre vann enn om du tok vann fra springen rett i pumpa/blokka. for da trenger ikke vannet å ha noe spess trykk i det hele tatt. eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Legge radiatoren i tanken går til hellvete, men hvis du leggern ut på sjøen elns så funker det fett!

Sjøvann = saltvann, vis man hiver radiatoren på sjøen, skal jeg love deg den ruster.

 

 

 

Men til deg som starta tråen: Hva med å heller ha vanntank ute? det blir kaldt og godt da, så slipper du å være redd for radiatoren din.

Lenke til kommentar

har tenkt litt på det, men da må jeg borre hull i veggen og greier....muttern er hysterisk til alt som ikke har med bytting av tv-kanal, så trukke det blir noe hull i veggen nei....dessuten har jeg rom mot riksveien, så den blir nok litt av et syn!

 

vet tidligere redaktør eller noe slikt for ok.no hadde malt en bilraddis og hengt den utafor, og den blei nesten usynlig. nesten ække bra nok for muttern...

 

EDIT: er dessuten ganske mye på LAN, så noe permanent løsning i heimen er ute av bildet for meg...hadde bare noen tanker om hvordan det ville funke, og kanskje none hadde prøvd

Endret av Dimensionx
Lenke til kommentar
Legge radiatoren i tanken går til hellvete, men hvis du leggern ut på sjøen elns så funker det fett!

Sjøvann = saltvann, vis man hiver radiatoren på sjøen, skal jeg love deg den ruster.

Men du skjønte poenget?! eller kansje ikke..

 

Men hvis du vil la vannet renne over radiatoren så kan du jo egentlig ta slangen til hele systemet og feste i springen :roll:

Lenke til kommentar
Legge radiatoren i tanken går til hellvete, men hvis du leggern ut på sjøen elns så funker det fett!

Sjøvann = saltvann, vis man hiver radiatoren på sjøen, skal jeg love deg den ruster.

 

 

 

Men til deg som starta tråen: Hva med å heller ha vanntank ute? det blir kaldt og godt da, så slipper du å være redd for radiatoren din.

radiatorer er somoftest laget av alu eller kobber, og alu og kobber ruster ikke...

Lenke til kommentar
Men hvis du vil la vannet renne over radiatoren så kan du jo egentlig ta slangen til hele systemet og feste i springen :roll:

ja, jeg lurte jo på det da....jeg ville ikke høre en ide som jeg nevnte om igjen, men ville vite om det kunne være bedre å la det renne over enn å ha det rett i, grunnet vannmengden. leste du ikke det?

Lenke til kommentar
Legge radiatoren i tanken går til hellvete, men hvis du leggern ut på sjøen elns så funker det fett!

Sjøvann = saltvann, vis man hiver radiatoren på sjøen, skal jeg love deg den ruster.

 

 

 

Men til deg som starta tråen: Hva med å heller ha vanntank ute? det blir kaldt og godt da, så slipper du å være redd for radiatoren din.

radiatorer er somoftest laget av alu eller kobber, og alu og kobber ruster ikke...

Korroderer da. :roll:

 

Anyway, ikke bra for radiatoren.

 

 

Jonas: Jeg sjønner fortsatt ikke hva du mener.

Lenke til kommentar
Legge radiatoren i tanken går til hellvete, men hvis du leggern ut på sjøen elns så funker det fett!

Sjøvann = saltvann, vis man hiver radiatoren på sjøen, skal jeg love deg den ruster.

Men du skjønte poenget?! eller kansje ikke..

 

Men hvis du vil la vannet renne over radiatoren så kan du jo egentlig ta slangen til hele systemet og feste i springen :roll:

ehh.. Ville ikke det ha bli dyrt og vannforbruket enormt? Tror ikke naboene ville blitt så glade for det..

 

Og slike svar som du postet over er bare unødvendige og usaklige.,

Lenke til kommentar

jonas du mente det hadde funket å slenge den i sjøen? hvo kraftig pumpe trenger jeg da?? det er 1 km til glomma(nærmeste vann) skal liksom ha 2 km med kabel og raddis da eller?

 

hadde uansett ikke funket å legge raddisen i en sjø eller lignende pga avstand...selv om du bor rett ved kan du vel ikke bare legge 100m med kabel

 

btw ikke vær barnslig a', jonas...."nei, du er visst for dum....."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...