Gå til innhold

Pc'en leker ambulanse etter noen sek. i 3d spill


Anbefalte innlegg

Pc'en leker ambulanse etter noen sek. i 3d spill :wallbash:

Den funker helt fin ellers

I følge ting jeg har lest på nettet så kan denne ambulanse pipekoden bety enten overoppheting eller unormale spenninger, men jeg har ingen av delene :scared:

Hva kan dette skyldes?

 

HK:NF7-S 2.0

CPU: 2500+ Barton

Ram 2x 256 twinmos pc3200

1x 512 Apacer pc3200

(Og kjørerifølge POST'en så kjører jeg disse i DUAL) :wow:

Endret av Lautsprecher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å sett agp til 4x og skru av fast writes.. sørg for at ram timigsene er riktige, og klokk ned cpu et hakk dersom denne er klokket..

Har hatt litt uling med lignende system men kjører nå stabilt på 10x200mhz og instillingene ovenfor..

 

I og med at dette skjer i 3d spill vil jeg nok regne med at det har med skjermkortet å gjøre..

Lenke til kommentar

"Aha! Dette vet jeg!" ..tenke jeg når jeg leste overskriften, men ble noe usikker når jeg leste du har amd.

 

Er det bare P4 som har PWM? ..hvis ikke, er dette og en HW-monitor trolig problemet ditt. Har du Abit hovedkortkort?

 

Vel.. Fikk akkurat det samme problemet til meg. La inn denne HardWare Doctoren til Abit rett etter at jeg kjøpte maskinen. Når jeg startet spill ble pc'n til den lokale ambulansen. Problemet var at denne HWD'n hadde alarminstillinger på hvor varm PWM'en skulle bli før ambulansen slo inn. Denne sto på 60 grader til meg tror jeg. Jeg tok en titt på Abit sine hjemmesider og der stod det at PWM kunne bli 110-120 grader under tunge applikasjoner. Så har du en HWD monitor av noe slag som ligger på autorun, øk alarmtempen til 90-100 eller bare fjerne alarmen..

 

Er det noe annet er jeg blank.. :xmas:

Lenke til kommentar

Hmm.. virker ikke som om noen av dere har noe særlig peil. Ikke videre smart å øke alarmen for temp til 100 grader, da er det for sent. Forresten, hva er PWD? Har ikke det på mitt NF7-S hvertfall...

Trenger heller ikke være skjermkortet siden det er i 3D spill. Det begynner og ule når maskinen jobber fordi prosessor blir for varm.

Hvis du har HW-monitor installert og den er oppe kan det være den som har alarmen på ved en eller ann grad.

 

Dette kan nemmlig stilles på i bios også.

X antall grader => Uling

X antall grader => Auto shutdown

 

Dette er ting man kan stille på selv. Det er veldig kjekt hvis man har vannkjøling og du har glemt å putte i pumpa....

 

Det må være overoppheting eller feil spenning. Har du sjekket temp og spenninger når PC'en jobber hardt i 3D og 2D? Kan være at du har så dårlig strømforsyning at idet skjermkortet begynner og jobbe med 3D så får du et spenningsfall.

 

 

Hvis du får svart skjerm så er det mest sannsynelig spennignsfall.

Får du blåskjerm kan det være overoppheting eller andre ting som ikke funker som det skal.

Slår PCen seg av er det overoppheting.

 

Håper det hjelper.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar
SUPERT! Prøv også å sette rammen slik:

Nå er jeg ikke sikker på slotnr. men hvis du har 512brikka og en 256brikke på de to plassene som står tett intill hverandre og så setter du den siste 256 brikka i den siste slotten som står med litt mellomromm fra de andre..

Tar jeg ikke feil vil rammen kjøre i single, og du vil ha en fin og stabil maskin.. Endret av Zamoht
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...