Gå til innhold

Master i utlandet - økonomi som bachelor


Patkaaa

Anbefalte innlegg

Hei! 

Sitter nå i Østerrike og skriver dette. Er på utveksling på min bachelor fra UiS. 
Har kommet inn på et 3+2 løp for å bli siviløkonom ved UiS, ettersom snittet mitt fra VGs var bra. 

Snittet mitt på universitetet derimot, er ikke veldig imponerende. Ligger vel på en C og tipper rolig mot en svak B. Anyways, det dette skyldes er utrolig mye deltidsjobbing på en jobb jeg var heldig med å få. Jobben innebærer dog nattevakter osv. og da går det naturligvis over skolen også. 

Det negative med dette, er at jeg har gått fra å være en "flink" skoleelev, til en skoleelev som har en del å stille med som andre 21-åringer gjerne ikke har, men på vitenmålet mitt blir jeg nok ikke sett på som drømmeeleven. 

Til tross for at jeg har "safe't" meg en master ved UiS, tror jeg ikke dette blir plassen jeg kommer til å gå videre med. Jeg ønsker nemlig å kombinere økonomi-bacheloren med en informatikk-master. 

Har sett på følgende plasser: 
WU Vienna,
TU München 
Kozminski 

De tilbyr alle en master som er mer rettet mot programmering (Python, Big data, R osv.) som jeg har mer interesse for enn f.eks. finans. Det som også er ganske kult med disse universitetene, er at dem ikke vektlegger karaktere fra andre universiteter *veldig* høyt. 

Mitt spørsmål er; har dere erfaring fra disse plassene og/eller kan anbefale meg andre plasser (helst Europa)? 

Kan: Norsk, engelsk, bosnisk, tysk B2 

Takker! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WU Vienna er anerkjent og skal være et bra universitet. Hvilke andre universiteter som kan anbefales vil avhenge av budsjettet ditt. Det er mye bra i Storbritannia og Frankrike, men dette vil være vesentlig dyrere. Om du er interessert i programmering er f.eks. UCL i London veldig bra. 

Endret av kreppsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...