Gå til innhold

Problem med oppstart etter nytt skjemkort/gpu


David Moe

Anbefalte innlegg

Har byttet fra et Asus dual OC 560Ti 1gb til ASUS GeForce GTX 1660 Ti DUAL OC 6gb, og nå sliter jeg med å få på maskinen. Hender seg jeg får den igang i safe mode (eller low res mode?) av og til. Første jeg tenker selv er for svak PSU. Kortet krever 450W og jeg har 500W, men den begynner å bli gammel (ca 7 år). Trudde uansett det nye kortet skulle være mere energi-effektivt enn det gamle. Får igang maskinen med integrert grafikk og ny GPU plukket av. Noen som har råd?

 

Kortet piper regelmessig under oppstart. Kommer til Windows logo før det går ett litt lengre pip og signalet faller ut.

 

På bildet er PCI kontakten jeg bruker. Kun 1 av 2 lys lyser over kontakten. Usikker på om dette har noen betydning

 

Hva jeg har gjort/prøvd:

-Fjernet gamle drivere med egen software

-Installert nye drivere

-Byttet på RAM brikker

-Slått av på PSU og tappet maskinen for reststrøm

-Prøvd gamle drivere

-Satt inn det gamle kortet, funket normalt.

post-273517-853205_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har en PSU som er 7 år gammel og attpåtil kun er marginalt over grensen, da vil jeg si at løsningen her er utskifting av strømforsyning - til en større modell.

 

Ta også en kikk på hovedkortet og se til at det ikke er kondensatorer som er synlig defekte. Les f.ex her:

https://www.geeksinphoenix.com/blog/post/2013/08/11/How-to-check-your-desktop-computer-for-failed-capacitors.aspx

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...