Jump to content
akelbo

Red Dead Redemption 2-mods hopper over introen og gir enda bedre grafikk

Recommended Posts

Slik jeg forstår det så er en "Reshade" noe som modifiserer directX og ikke akkurat spillet egne filer knyttet til grafikken.

Pcen nekter meg å bruke reshade.

Jeg fikk tvunget den til å laste ned, men når jeg prøver å installere den på rdr.exe. blokker den. Og jeg finner ikke noe måte å tvinge den gjennom.

nVIDIA brukere trenger ikke reshade lenger.

Last ned: https://international-gfe.download.nvidia.com/GFE/GFEClient/ReShadeFilters/v1.0/Curated_ReShade_Filters.zip

Og legg de under c:\program files\nvidia corporation\ansel (lag mappa hvis den ikke eksisterer)

Da kan du bruke game filter mens du er ingame ALT-F3 og alle reshade filterne kommer opp der. Kan også laste ned ekstra filter fra reshade og slenge i Ansel mappa hvis du har behov.

Syns den photorealism konfiggen har alt for mange filter men Clarity er kjekt siden det fjerner en del motion blur som man ser på avstand i spillet.

Jeg fikk tvunget den til å laste ned, men når jeg prøver å installere den på rdr.exe. blokker den. Og jeg finner ikke noe måte å tvinge den gjennom.

Du kan prøve å ta i bruk Nvidia's egen filter (reshade) funksjon (ALT+Z in game). Der kan du stille på mye forskjellige settings.

Det er fordi spillet er i dx12 og Vulkan, som enda ikke er ordentlig støttet i Reshade (kun beta). Bedre å bruke grafikkfiltrene i Geforce Experience, som fungerer fint i både Vulkan og dx12.

Edit: Det virker som mappe-rettighetene er strengere for RDR2, så når man lager en preset i Reshade, så må dette gjøres i et annet spill. Det kan være også at Red Dead Online vil klage på Reshade-filene i mappen..

Edited by Geir T

Det er fordi spillet er i dx12 og Vulkan, som enda ikke er ordentlig støttet i Reshade (kun beta). Bedre å bruke grafikkfiltrene i Geforce Experience, som fungerer fint i både Vulkan og dx12.

Det har jo ikke noe med at windows defende mener reshade er et virus og nekter at jeg bruker det.