Gå til innhold

For varm AMD CPU?


HaMa

Anbefalte innlegg

Ehh jeg prøvde men det gikk ikke... harddisken ville ikke svare når jeg satt den gradvis opp... jeg testa og sånt... når jeg kom opp til 120 så ville ikke harddisken svare.... dette suger jeg skal gi dem noe å høre på!!!! de på butikken!!!!!!!!!

Jeg lurer på hva som kunne ha skjedd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Åhh dritt PC!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan opplyse om at jeg har en AMD XP 1700+ prosessor, og den er varm! det sitter en XP 3200 vifte på, pluss en gigavifte i døra, som blåser delvis på prosessor og delvis på ram\ brikkesett. Jeg kjøpte nye vifte fordi je gtrodde det var noe galt med den gamle, og hadde på en passelig mengde kjølepasta. allikevel er idle på over 40 grader. her er en liten liste du kan lese:

 

ribber som er delvis eller helt av kobber har en veldig god kjøleevne i forhold til de vanlige.

Athlon XP har, såvidt jeg vet et lite varmeproblem, dvs. at den blir faktisk ganske varm.

Termostaten kan sette opp viftehastigheten mer, så selv om idle er høy, så er det ikke sikkert max temperatur er så veldig mye høyere.

PASS PÅ å ha et kabinett rikelig med åpninger, og uten masse kladder med ledninger rundt prosessoren som stenger for lufta. det er ikke noe vits med vifte hvis det er den samma, varme lufta som passerer igjennom ribba gang på gang.

det optimale er jo god sirkulasjon. på min XP1700 passerer lufta igjennom sidedøra, på prosessor, ram og brikkesett, og suges opp igjennom strømforsyninga som har vifte på innside av kabinettet og utsiden. det er altså en relativt god sirkulasjon.

 

Dette jeg har skrevet nå er ment for folk som ikke er så ivrige overklokkere. det er kun ment som generelle, greie tips, for folk som ikke vil klå og fikle så mye, og heller ikke bruke penger på å få lavere temperatur :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...