ungutvikler Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 Hei, usikker på om dette var riktig kategori, men lurer litt på hva tanken er på skatteetaten sin praksis om ikke å tilbakebetale beløp til gode dersom det ligger under 100,-? Med andre ord så lønner det seg ikke å treffe LITT over... men antar at skattetaten vil kreve alt som er under uansett? Bare en liten rant da skatteetaten nettopp stakk av med 99,-....
Zeph Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 Restskatt under 100 kroner blir ikkje krevd inn, så om du ein gong får 99 kroner i restskatt så går det opp i opp. Eg har lese ei utsegn om "å skyte spurv med kanon" ang. 100-kroners grensa. Å kreve inn skatt på 1 krone blir for dumt, så dei satte grensa til 100 for både innkreving og utbetaling. 2
newman221 Skrevet 31. oktober 2019 Skrevet 31. oktober 2019 Jeg får ofte som regel baksmell på 5-10k hvert år når skattemelding kommer i april. Jeg bruker skatteetatens kalkulator for å beregne hva jeg skulle betalt etter at alle endringer er påført, så trekker jeg av 90kr, og betaler tilleggsforskuddsskatt innen forfall 31.mai for å unngå renter. Så jeg får en gratis halvliter spandert av staten hvert år. Smaker fortreffelig. Skikkelig tullete, men noe må man gjøre for å underholde seg selv. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå