Gå til innhold

hvilken musematte?


Anbefalte innlegg

hvilken musematte anbefaller dere? av FunC, icemat og steelpad? evt versjon på musemattene.

Jeg skal bruke den mest til cs.

 

takk så lenge

Ligg unna steelpad (3s/4s ihvertfall). Dårlig ide å lage musmatte i metall, da den er kald og du veldig fort blir klam og svetter ned både mus og matte..

 

Prøver å velge mellom func og icemat selv.. Func er en del tynnere, er den ikke, som er grunnen til at jeg har en steelpad. OTOH.. Func blir slitt, det blir ikke icemat, så..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg blir irritert når folk skriver Hvem istedet for hvilken, ARGH

atter en gang...

 

Bruken av "hvem" er dialekt, mye brukt i søndre Vestfold.

Jeg for min del synes det høres helt fjernt ut å si hvilken mus.

Jahaja, men hva lærer dere å SKRIVE, da? Dialekt eller bokmål?

Endret av NoLimit_^
Lenke til kommentar

Spiller da ingen rolle hvilken dialekt du snakker, hvis alle skulle skrive dialekten sin i forumet ville jo mye blitt uleselig.. Det finnes to skriftspråk i Norge (idiotisk nok, men tar ikke den nå), nynorsk og bokmål og ingen av dem bruker (såvidt jeg vet) "Hvem musematte skal jeg kjøpe".

Lenke til kommentar
Spiller da ingen rolle hvilken dialekt du snakker, hvis alle skulle skrive dialekten sin i forumet ville jo mye blitt uleselig.. Det finnes to skriftspråk i Norge (idiotisk nok, men tar ikke den nå), nynorsk og bokmål og ingen av dem bruker (såvidt jeg vet) "Hvem musematte skal jeg kjøpe".

Veldig veldig sant. Man skal ikke skrive dialekt! Prøver å forstå noe av de tekstene vi leser i dialektlære på skolen nå, og jeg kan ikke si meg direkte imponert. Kunne jo like godt vært gresk! Skriv bokmål :yes: eller nynorsk :ermm: , men ikke dialekt :no: !

Lenke til kommentar
Spiller da ingen rolle hvilken dialekt du snakker, hvis alle skulle skrive dialekten sin i forumet ville jo mye blitt uleselig.. Det finnes to skriftspråk i Norge (idiotisk nok, men tar ikke den nå), nynorsk og bokmål og ingen av dem bruker (såvidt jeg vet) "Hvem musematte skal jeg kjøpe".

Veldig veldig sant. Man skal ikke skrive dialekt! Prøver å forstå noe av de tekstene vi leser i dialektlære på skolen nå, og jeg kan ikke si meg direkte imponert. Kunne jo like godt vært gresk! Skriv bokmål :yes: eller nynorsk :ermm: , men ikke dialekt :no: !

Nå synes jeg denne tråden ble litt for mye Of Topic... :p

 

Med hvilken matte jeg liker best må nok valget falle på Icemat. Greit, den lager noe ekle lyder. Men setter du på skatez er det problemet løst.

Veldig nøyaktig å fin er den å. Dessuten er den av glass. Høyere kvalitets følelse. :p

Endret av KompleX
Lenke til kommentar

Jeg har brukt fUnc meget lenge nå (uten mouse skatez, padsurfers) med Intellimouse 3.0. Og jeg likte ikke func.

1. Den blir fort slitt:

-Fargen taper seg (orange blir nermere hvit på strategiske plasser)

-Gummien som holder selve matten på plass strekker seg, så matten ligger ikke som støpt i sporet, istedet er det 1-2mm ifra matten til gummikanten.

 

2. Upraktisk:

-Å ha en musematte i 2 deler med 2 sider er heller upraktisk. For mye dill spør du meg.

 

3. Kvalitet:

-Selve matten består av 2 sider som er limt mot hverandre, og som etter (laang) tid vil beynne å løsne i kantene. (mest etter brå tempratur/luftfukt forandringer)

-Matten vil på ene siden ligge jevnt på gummimatten, på den andre siden, vil alle hjørnene ikke vere kontakt med gummien, matten ligger som en bue på gummien.

-Man må bruke skates for å bruke den

 

Igår kjøpte jeg meg Icemat (/m PadSurfers), når jeg brukte Padsurf'ene på fUnc'en, merket jeg drastisk forskjell på musematten.

Men uansett likte jeg ikke fUnc.

Å betale 350kr for dette, for i tilleg å spandere 50kr på Skatez, totalt 400kr på en musematte er for dårlig. Greit nok at du får med en fancy kakeboks med på kjøpet er greit det, men ikke tro at du ikke har betalt for boksen!

fUnc skriver på innpakningen til matten: "The last mousepad you ever need to buy" (noe slikt ihvertfall), det må jeg si er løgn. For musematten blir slitt etter noen halvår. For 350kr burde du ikke det! Så vil du investere 400kr på dette, så versegod. Jeg anbefaler ikke fUnc!

 

Jeg har brukt IceMat (black) i godt en dag nå, og sålangt må jeg si meg meget fornøyd!

237kr og du får en musmatte med PadSurfers inkludert i pakken! Dette må jeg si er valuta for pengene.

 

Jeg har testet nå fUnc med (og uten) Padusrfers, og IceMat (med PadSurfers).

Og jeg må si at IceMat er like god (jeg vil si bedre) som fUnc.

Desse to mattene er godt som lik, og det er nesten umulig å si at den ene er bedre enn den andre. Men vil påstå at musen glir bedre på fUnc (med skates selvfølgelig), men IceMat har en bedre presisjon (IceMat reklamerer også med dette), og samtidig som den glir nermest like bra som fUnc!

 

IceMat ser etter min mening mye bedre ut en fUnc.

Det går ikke an å forklare hvordan IceMat føles, den føles...meget ekslusiv!

Sitter godt på bordet, god komfort, har følelsen av kvalitet!

 

Som jeg har lest andre plasser, så sier de at IceMat støyer når du fører musen over den. Dette kan ikke jeg se som negativt, dette får etter min mening musmatten til å virke bedre, du får nemlig følelsen av at det er kvalitet.

Det går ikke an å forklare. Du kan sammeligne det med biler. Når du skifter gir i en vanlig bil, så skjer det tilnermet lydøst. Skifter du gir i en Lamborghini, så hører du tydlig at du skifter gir, med at det sier "Click Clack!" hver gang du skifter.

Dette er lyden av kvalitet! Det samme er det med IceMat.

 

Selv er jeg ikke en "gamer", jeg jobber for det meste i Photoshop o.l

Men "gamers" spiller jo som oftest med headset, så hva gjør vel det at musmatten støyer?

 

Min konklusjon er at fUnc, er MEGET overpriset for det du får, i tillegg må du kjøpe ekstra skatez for at fUnc skal yte bra.

 

IceMat er billigere og bedre enn fUnc. I tillegg får du med PadSurfers (skatez) på kjøpet. Alt dette nesten halvparten så billig som fUnc inkl. Skatez.

 

Da er det vel ikke så vansklig å ta valget?

Jeg skjønner meg ikke helt på de som sier at fUnc er så mye bedre enn IceMat.

 

 

Dette ble vel egentlig en ganske lang post, men jeg håper den hjelper andre med å kjøpe musmatte.

Endret av maxmhz
Lenke til kommentar
kjøpte Ratpadz GS noen dager siden.. første musmatta jeg noen gang har kjøpt, har brukt bordet og noen gratis matter før.. må virkelig si at jeg ble overrasket over hvor mye bedre det ble med matta her!

har ikke peiling hvordan de andre musmattene er men, ratpadz gs funker ganske bra etter min erfaring. :love:
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...