Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Eidsiva skrur opp priser


Anbefalte innlegg

Eidsiva har nå skrudd opp priser med 200kr ekstra pr. abonnement, det vil si at 100/100 nå koster det samme som 300mbit kostet. 649,-.

Nå er jeg bindet så har samme pris i ett år, men det vil vel gå ut etterhvert å bli dyrere.
50/50mbit er nå fjernet, det er egentlig det jeg har størst problem med.
FOR hva med de eldre som ikke trenger mer enn 50mbit? De må nå betale for 100 uten mindre valg fremover.

Eidsiva har monopol i Gudbrandsdalen, Telenor er utelukket men har flere bedrifter i næringslivet.
Er dette noe jeg burde gå i media med for at folk skal våkne? Jeg er en av få som jobber også med IT for tiden her oppe, å føler jeg burde gjøre noe med det.
Et veldig prekært eksempel er ett hotell lenger opp på fjellet som har dratt fiber i vannet opp. De betaler også noen sinnsyke priser for dette pga næringslivet, eieren er egentlig oppgitt. Vi hadde ansvar for 4G trafikken der før fiberen kom, det ble noe billigere og bedre med fiber enn 1TB i mnd med 4G.

Jeg antar det har vært et bra julebord med folk i toppen, å at ledelsene bare godtar at eidsiva kan ha sitt rike her.. Eller, det er først og fremst pga kraftutbygging.

Hva burde jeg isåfall gjøre? 

Endret av Olausson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår det er frusterende om du ikke har noe valg, men er vel lite å gjøre med, kan jo håpe 5g vil ta over for bredbånd for folk flest men er sikkert 1-2 år unna så du må nok leve med det noen år til.

 

Som regel prøv å kontakt med firmaet og si du vil si opp fordi du mister forrrige avtale, hjelper ikke det taper jo fiberselskapet penger å miste deg som kunde.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har samme "problem", men for meg er det ikke noe alternativ å si opp da ingen andre leverer fiber, og husstanden bruker langt mer data enn det Telenor eller andre kan tilby. Ice har så dårlig dekning at hastigheten er uholdbar.

Men jeg kommer til å senke hastigheten når bindingstiden går ut, og gjøre det klart at jeg er svært misfornøyd med prisøkningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...