Gå til innhold

TEST: OnePlus 7T


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å gjenta en falsk påstand mange nok ganger gjør den ikke mer sann. Telenor kan ikke endre innstillinger på en telefon.

 

Menyvalget vises etter at telefonen er registrerer seg for disse tjenestene (dersom det ellers skjules, ikke gråes ut, f.eks. når telefonen ikke har SIM-kort i seg). Det er telefonen som initierer denne registreringen hvis mobiltelefonleverandøren har 1. inkludert de nødvendige APN-ene og innstillingene for tjenestene og 2. har eksponert funksjonene i menyene og disse er slått på. Operatøren sjekker da om abonnementet allerede er provisjonert for disse tjenestene, hvis abonnementet har disse tjenestene, legges det automatisk inn og telefonen kobler seg på.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Å gjenta en falsk påstand mange nok ganger gjør den ikke mer sann. Telenor kan ikke endre innstillinger på en telefon.

 

Menyvalget vises etter at telefonen er registrerer seg for disse tjenestene (dersom det ellers skjules, ikke gråes ut, f.eks. når telefonen ikke har SIM-kort i seg). Det er telefonen som initierer denne registreringen hvis mobiltelefonleverandøren har 1. inkludert de nødvendige APN-ene og innstillingene for tjenestene og 2. har eksponert funksjonene i menyene og disse er slått på. Operatøren sjekker da om abonnementet allerede er provisjonert for disse tjenestene, hvis abonnementet har disse tjenestene, legges det automatisk inn og telefonen kobler seg på.

 

Vel, deg om det. Faktum er at funksjonaliteten er tilgjengelig i telefonen om du har SIM fra Telia, men den er fjernet fra menyene om du har SIM fra Telenor.

Jeg har Telenorabonnement (via firma) hvor funksjonaliteten er aktivert i abonnementet - men altså blokkert fordi jeg har feil telefon. Som Telenor svarte meg på direkte spørsmål - se skjermklipp lenger oppe i tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er telefonen som dynamisk fjerner valget og dermed "blokkerer" deg i å bruke disse tjenestene, snakk med Oneplus.

 

Skjermbildet du postet over sier jo at Telenor ikke tilbyr offisiell støtte, så de kan ikke stille noen garantier, det er overhodet ikke det samme som å si at de skulle blokkere noe som helst.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...