Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytter hjullager A3 8p


Pstereo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjengene som ikke ser ut synes jeg. Har kjøpt xzn m18-pipe (på Biltema) til navbolten - som skal være rett. Synes fortsatt at det virker som jeg skader den ved å ta i. Merkelig.

 

Har jekka ned bilen for å prøve dette, men uten noe hell. Er nå på jakt etter rør for å forlenge latmannsarmen. Grusomt irriterende. Hvor langt rør burde jeg egentlig ha?

Lenke til kommentar

Takker for det! Hva koster noe sånt?

 

Denne gang ble det 2m solid stålrør. Gikk søren meg av. Så nå er arbeidslampene på og alt av ned til bremseskjoldet. På en av sidene. Deilig å få det til! Nå skal det monteres.

 

Bremseskivene mine er nesten strøkne (og ikke gamle), men er kosmetisk litt brunish. Hva burde jeg gjøre med dem før de skrus på igjen? Tenker at det sikkert er litt av hvert jeg burde benytte anledningen til å fikse - burde bl.a. kjøpt nye bremseskjold ser jeg. Men prøver i det minste å stålbørste caliperdeler og få av løs dritt på min vei.

Endret av SecoY
Lenke til kommentar

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/dekkverktoy/batteridrevne-mutterstrammere/muttertrekker-000307/

 

Denne har jeg. Utrolig fornøyd. Ikke så dyr heller. Batteri kommer i tillegg da.

 

https://www.tek.no/artikler/samletest-klar-for-vinterdekk-vi-tester-muttertrekkere-pa-batteri/363842

 

Her er en test fra Tek.no hvor Ryobi vant :)

 

Sikkert en del kosmetiske ting man kan gjøre hvis man har tid. Jeg har tatt tiden til å lakkere calipere. Ser bedre ut med en farge enn møkk på de altså :)

Lenke til kommentar

Takk for tips!

 

Ja, nå har jeg god tid ihvertfall.. Eurodel har sendt meg hjulnav med feil innvendig diameter. Kjedelig. Får sikkert ikke nye før over helgen.. Får vel tid til å kjøpe nye bremseskjold i det minste!

 

Men nå får bilen stå og vente slik en liten stund ?

post-201228-2687149_thumb.jpg

Endret av SecoY
Lenke til kommentar

Da var ene siden ferdig. Tusen takk for at dere er moralsk støtte - og ikke minst at dere kommer med råd (som har kommet til god nytte!). Dere er mekkekompisen jeg ikke hadde.

 

Må også nevne at jeg har hatt en utrolig bra retur-opplevelse med Eurodel.no. Kjipt at det ble feil i utgangspunktet, men jeg bestilte ny del torsdag og fikk den lørdag til postkontoret med posten servicepakke.

 

Nå håper jeg andre siden går greit i morra (noen rustne bolter som skal få smake gassbrenner der og) ?

post-201228-513837_thumb.jpg

Endret av SecoY
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Inspirert av denne jobben har jeg gått til innkjøp av noe mer verktøy og tenkte bytte fjærer foran på bilen selv også.

 

Men jeg har noen andre spørsmål: Jeg skulle gjerne erstattet festeboltene til caliperene mine bak (hodene er delvis skadet og en av dem var veldig rusten). Hvor kjøper jeg dette? Og hvordan vet jeg om de er riktige til mine calipere? Og at kvaliteten på boltene er god? Lurer forøvrig på hvilket moment disse egentlig skulle strammes til.. Tror jeg får kjøpe meg en sånn Haynes-bok!

Endret av SecoY
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...