Gå til innhold

Nye monitorer 2019/2020


scuderia

Anbefalte innlegg

Hva er de mest spennende nyhetene som kommer i løpet av h2 2019 og h1 2020?

 

Gutta på Displayninja har laget en oversikt men hva er verdt å vente på ?

 

https://www.displayninja.com/new-monitors/

 

 

For min del virker asus rog PG27UQX spennende med 4k og 27" med lokal dimming. Men blir sikkert fryktelig dyr

 

Eller virker acer sin Nitro XV273U S også interesting med 1440p og igjen 27" og 165hz med gode farger. Virker som den også ikke blir helt priset feil heller.

 

Cm og MSi slipper også hver sin modell av samme panel med 30" og ultrawide 1080p 200mhz VA. Om fargene er gode på denne så er det absolutt spennende produkter. MSI PAG301CR og GM219-30

 

ViewSonic XG270QG kommer med en modell med g-sync og 165mhz baser på det samme panelet (?) som LG 27GL850. Positivt om LG klarer å få ut fingeren med denne modellen da dette panelet er klin umulig å få tak i pr dags dato. 

 

LG på sin side kommer med 27GL83A, en 27" ikke nano-ips versjon av 850 som kan være spennende om fargene sitter som de skal.

 

Acer og Lenovo kommer også med nye modeller,Predator VG272UP og Y27Q-20 med LG IPS panel som 850.. prisene blir spennende å se.

 

 

oi.. sistnevnte har faktisk kommet og er på lager hos elkjop..   bestillte denne :)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hentet den akkurat på elkjøp ullevål.. spesifikasjonen på elkjøp sine sider er helt off så de aner egentlig ikke hva de selger.. men men.. blir spennende å koble den opp etter jobb

 

Ser ut som det kaos rundt denne modellen også utenfor Norge https://www.reddit.com/r/Monitors/comments/cs3o6d/lenovo_legion_y27q20/

 

en annen som har kommentert på siden 

"Først, spesifikasjonene oppgitt av Elkjøp her er helt feil. Denne har et IPS-panel med WQHD-oppløsning(2560x1440), 10-bits farger (135% sRGB, 98% DCP P3), støtte for HDR-signal, DisplayPort 1.4 og 165Hz. Virker fint med G-sync om du skru den ned til 144Hz. Med andre ord, mer eller mindre samme panel som er brukt i LG 27GL850. Men her får du en mer robust fot/stativ, litt mer hz og en ekstra USB-inngang. Som foto-entusiast vil jeg også legge til at farger og bildekvalitet er helt fantastisk og overgår lett andre IPS-paneler som bare er et par år eldre."

Endret av scuderia
Lenke til kommentar

Hentet den akkurat på elkjøp ullevål.. spesifikasjonen på elkjøp sine sider er helt off så de aner egentlig ikke hva de selger.. men men.. blir spennende å koble den opp etter jobb

 

Ser ut som det kaos rundt denne modellen også utenfor Norge https://www.reddit.com/r/Monitors/comments/cs3o6d/lenovo_legion_y27q20/

 

en annen som har kommentert på siden 

"Først, spesifikasjonene oppgitt av Elkjøp her er helt feil. Denne har et IPS-panel med WQHD-oppløsning(2560x1440), 10-bits farger (135% sRGB, 98% DCP P3), støtte for HDR-signal, DisplayPort 1.4 og 165Hz. Virker fint med G-sync om du skru den ned til 144Hz. Med andre ord, mer eller mindre samme panel som er brukt i LG 27GL850. Men her får du en mer robust fot/stativ, litt mer hz og en ekstra USB-inngang. Som foto-entusiast vil jeg også legge til at farger og bildekvalitet er helt fantastisk og overgår lett andre IPS-paneler som bare er et par år eldre."

Kult - håper den er så bra som testene sier. Jeg er en sucker for TN paneler da jeg HATER alt som heter MS, og dette virker som et godt alternativ..

Lenke til kommentar

Hentet den akkurat på elkjøp ullevål.. spesifikasjonen på elkjøp sine sider er helt off så de aner egentlig ikke hva de selger.. men men.. blir spennende å koble den opp etter jobb

 

Ser ut som det kaos rundt denne modellen også utenfor Norge https://www.reddit.com/r/Monitors/comments/cs3o6d/lenovo_legion_y27q20/

 

en annen som har kommentert på siden 

"Først, spesifikasjonene oppgitt av Elkjøp her er helt feil. Denne har et IPS-panel med WQHD-oppløsning(2560x1440), 10-bits farger (135% sRGB, 98% DCP P3), støtte for HDR-signal, DisplayPort 1.4 og 165Hz. Virker fint med G-sync om du skru den ned til 144Hz. Med andre ord, mer eller mindre samme panel som er brukt i LG 27GL850. Men her får du en mer robust fot/stativ, litt mer hz og en ekstra USB-inngang. Som foto-entusiast vil jeg også legge til at farger og bildekvalitet er helt fantastisk og overgår lett andre IPS-paneler som bare er et par år eldre."

Verdt å merke seg at Lenovo Legion 1440p 240hz bruker G Sync Ultimate.

 

Personlig venter jeg på DP 2.xx før neste skjerm kjøpes.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg kommer til å gå for denne pga støyende g-sync2 modul vifte på Lenovo Legion.

En på ocn som har testet den med maks overdrive med veldig godt resultat.

 

Skal hvertfall bli syyykt digg å gå bort fra IPS! :ninja:

 

Er det noen test av denne skjermen som sier at den støyer? Har ikkje sett noen reviews enda. Kan jo være at det er en annen løsning enn Acer og Asus sine skjermer med g-sync ultimate. Er også spent på hvor mye den ultimate hjelper over freesync.

Lenke til kommentar

Er det noen test av denne skjermen som sier at den støyer? Har ikkje sett noen reviews enda. Kan jo være at det er en annen løsning enn Acer og Asus sine skjermer med g-sync ultimate. Er også spent på hvor mye den ultimate hjelper over freesync.

Det finnes ingen reveiw enda desverre, men den har samme eller tilsvarende vifte som predator 4k/144.

Det er flere som har shippet sin tilbake pga støy på reddit.

 

Men forskjellen på de to skjermene er at lenovo har variabel overdrive pga g-sync 2 (som helt klart er nice), mens omen har free sync 2 som ikke trenger vifte (for min del så kommer jeg til å bruke fixed refresh og maks overdrive uansett hvilken av de to det koker ned til)

 

Ufo test av omen x27f

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
Y27q-20

 

 

Da er skjermen pakket ut og testet litt i går kveld. Designet er helt likt som standard Lenovo med tynn metallramme rundt og enkle linjer og "Legion" merke i midten istedet for en "Lenovo". Foten er mer "gaming" med litt blå nyanser ellers ganske ren i forhold til andre gaming modeller (ingen RGB eller slikt). Det er VESA 100 støtte også.

 

 

Det er dp 1.4 og defintivt LG panel da firmware på skjermen er LG1.0. Reddit bruker har kjørt kalibrering på denne og den scorer likt som  27GL50  


 

 

Første inntrykk av skjermen er meget positivt. Fargene er klare og sterke og absolutt ingen gradering i overganger. En helt annen verden enn min gamle TN skjerm. Ingen flickering sammen med nvidia kort ( RTX 2070 ) og freesync aktivert. Null IPS glow og jeg reagerte heller ikke på noe clouding. 

Lenke til kommentar

Ah, ok. 

 

LGen virker jo mer interessant i så måte, hvis de noensinne får den på lager igjen.. 

 

 

Som sagt, det er to modeller her som diskuteres.. den jeg plukket med meg hjem (y27q-20) er i all praksis helt lik 27GL850. Samme panel og farger, hastighet og alt. Og på lager hos elkjøp.. faktsik er den litt raskere en LG sin modell

 

 

 

Den andre er et ultra rask TN panel med 240hz for de som prioriterer det.

Endret av scuderia
Lenke til kommentar

Som sagt, det er to modeller her som diskuteres.. den jeg plukket med meg hjem (y27q-20) er i all praksis helt lik 27GL850. Samme panel og farger, hastighet og alt. Og på lager hos elkjøp.. faktsik er den litt raskere en LG sin modell

 

 

 

Den andre er et ultra rask TN panel med 240hz for de som prioriterer det.

Ah - OK. 

 

Ifølge elkjøp er den TN? ALtså den som er lik LG sin.. Feil på sidene da?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...