Gå til innhold

Mister dekningen ved bruk av eSim


mrala

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått iPhone 11 og har fått eSim fra Telenor i tillegg til mitt vanlige SIM-kort fra Telia(Chess)

 

Problemet er at hver gang jeg ringer, forsvinner dekningen på det SIM-kortet som ikke brukes.

 

Slik ser det ut når det ikke pågår noen anrop

post-138828-0-42087900-1569326687_thumb.png

 

Slik ser det ut når jeg ringer fra Telia/Chess-nummeret. Ingen dekning for Telenor - verken for tale eller data

post-138828-0-95377100-1569326674_thumb.png

Slik ser det ut når jeg ringer fra Telenor-eSim. Ingen dekning på Telia/Chess-nummeret

post-138828-0-24859200-1569326697_thumb.png

Endret av mrala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har eSim fra Telenor og fysisk sim fra Telia og det samme skjer ved innkommende anrop, det sim'et som ikke er i samtale ser ut som om det mangler dekning. Men jeg testet nettopp å først ringe eSim'et, svare anropet og deretter ringe det fysiske sim'et og da kom det opp at det var et innkommende anrop. Så jeg svarte anropet og begge samtalene var aktive uten problemer med mulighet for å svitsje mellom den.

 

Så du mister ikke dekningen reelt, anrop kommer fortsatt inn og du veksle mellom anrop på begge sim-kortene. 

 

Som du ser av skjermskuddet er det anrop aktive på begge simkortene, årsaken til at det står "Samtale avsluttes på" det ene er at jeg måtte trykke av-knappen for å ta skjermskudd og da legger den på det aktive anropet.

 

post-13363-0-37109900-1569330583_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har forsøkt å la noen ringe meg til Telenor—nummeret, når jeg ringer fra Telia - og vica versa. Begge gangene kommer det til mobilsvar. Og siden jeg ikke har aktivert 4G på Telia, forsvinner muligheten til å surfe under samtaler også. Skjer det samme hos deg?

 

 

Høres merkelig ut, det fungerer fint hos meg.

 

Du kan ikke bruke data fra det andre simkortet mens samtaler pågår, det jeg gjør er å ha Innstillinger -> Mobilnett -> Mobildata -> «Tillat bytting av mobildata» aktivert. Da bytter den til dataforbindelse på det simkortet anropet kommer inn til og jeg kan fortsatt surfe under samtaler. Dataen vil da selvfølgelig gå fra simkortet som er i samtale og ikke det du har valgt som datasim. 

Lenke til kommentar

Jeg har eSim fra Telenor og fysisk sim fra Telia og det samme skjer ved innkommende anrop, det sim'et som ikke er i samtale ser ut som om det mangler dekning. Men jeg testet nettopp å først ringe eSim'et, svare anropet og deretter ringe det fysiske sim'et og da kom det opp at det var et innkommende anrop. Så jeg svarte anropet og begge samtalene var aktive uten problemer med mulighet for å svitsje mellom den.

 

Så du mister ikke dekningen reelt, anrop kommer fortsatt inn og du veksle mellom anrop på begge sim-kortene.

 

Som du ser av skjermskuddet er det anrop aktive på begge simkortene, årsaken til at det står "Samtale avsluttes på" det ene er at jeg måtte trykke av-knappen for å ta skjermskudd og da legger den på det aktive anropet.

 

IMG_9712.png

Har du aktivert wifi tale sånn at det kan komme via wifi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...