sim Skrevet 25. desember 2003 Skrevet 25. desember 2003 (endret) Min søster fikk The Sims Makin' Magic til julepresang, og hun ville at jeg skulle installere dette for henne. Etter tidligere erfaringer så vet jeg at The Sims spillene er ett rent ***** (unskyld uttrykket) å installere, derfor grudde jeg meg litt til denne installasjonen. Installasjonen gikk forsåvidt greit, men helt i slutten restarter bare maskinen uten noen form for feilmelding eller noe slikt. Maskinen er på ca. 700 MHz, husker ikke nøyaktig siden jeg _aldri_ bruker den maskinen. Helt nytt grafikkort, og det er nok harddiskplass og RAM. Jeg ser ikke helt hva problemet kan være, tenkte jeg skulle besøke EA å se om de har et forum eller lignende, men det kunne være noen her som har hatt samme problemet og kanskje har en løsning som de har lyst å dele ? På forhånd takk for svar, og en god jul til alle sammen EDIT: Alle CD'er er originale, og alle tillegspakkene er installert, maskinen kjører forresten også Windows 2000 med SP3 eller 4 ;p. Endret 25. desember 2003 av Erling E.
sim Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Skrevet 25. desember 2003 Hmm, søkte litt på EA sine sider og fant dette: QuestionCrash during installation (usually 95-100%) Answer This is usually a conflict with the sound card drivers. To resolve this issues run the directX diagnostic tool and lower the sound acceleration to basic. To do this: 1. Click on the Start Menu. 2. Click run. 3. Type "dxdiag" in the blank field. (If this field is not blank clear it before typing.) 4. Click on the Sound Tab. 5. Slide the Acceleration bar to the left until your on basic. 6. Close the DirectX diagnostic tool by clicking close, then launch the game. If the issue persists, you probably need to update the drivers for your sound card. To update your sound card driver, go to your sound card manufatcurers web page and download the most recent windows 95/98/ME/XP driver available for your sound card. Installing newer drivers should resolve the issue. If you need help installing these drivers, please contact the manufacturer in question, as these drivers are not our products. Kilde: Electronic Arts Customer Support Dette virket ikke.. Jeg har ikke oppdatert lydkortdriverene enda, men jeg kan ikke skjønne meg på hvorfor dette skal ha noe å si i installasjonen. Fant ut at det er når den "Oppdaterer tidligere The Sims versjoner" at hele maskinen bare restarter, uten noen form for feilmelding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå