Gå til innhold

LG B9 OLED på tilbud, eller noe annet?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har solgt hjemmekinoen pga. flytting til mindre leilighet og skal ha meg ny OLED-tv som erstatning, nå i løpet av høsten. Hadde i utgangspunktet tenkt å finne en grei deal på en LG C8, men ser ut som de er på vei ut av markedet i rakettfart. Denne uka har imidlertid Power et tilsynelatende bra tilbud på B9, til 12 999,- for 55". Er det noe som taler imot å hoppe på dette tilbudet? Om man ikke skal vente og spekulere i noe bedre tilbud på f.eks. black friday eller lignende...

 

Er forholdsvis kresen på bildekvalitet, og er klar over at den har noe lavere spec enn f.eks. C9, men kjenner at jeg kan leve godt med det når den er såpass mye billigere nå.

 

Det blir utelukkende strømming av film/serier via Netflix, Plex, NRK/Sumo etc. og lyd kjøres rett gjennom til anlegget, og er mao irrelevant.

 

Andre modeller som burde vurderes i denne prisklassen? <15k. Må kunne handles på nett/Tromsø nå eller i svært nær framtid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Gikk for B9, og er utrolig fornøyd så langt! Den kommer garantert til å havne ned rundt 10k etterhvert, men mørketida kommer fort her nord i landet nå, så jeg gidder ikke vente på det ultimate tilbudet denne gang... :)

 

Bestilte selv en B9 i helgen og kommer i slutten av uken. (betryggende med 30 dagers returrett)

Fortsatt fornøyd eller?

Aldri hatt OLED eller tv fra LG før.

Har du eller andre noen tips til innstillinger osv jeg bør gjøre?

Tenker først og fremst for å redusere sjansen for innbrenning,hvis mulig.

Lenke til kommentar

Min oled burn in tråd har alle svar...  :closedeyes: the holy grail 

 

ja har lest igjennom noe av tråden der nå.

også leser jeg bruksannvisningen på nett for tv men synes den er veldig mangelfull.

Står for eksempel ingenting om media spilleren via usb og hvilke lyd/video formater den støtter for avspilling fra minnepenn/ekstern harddisk.

Lenke til kommentar

Bruk den som normalt. LG sine B9 OLED modeller er så resistente mot burn in, at det knapt kan kalles et problem. Skal du bruke den til gaming med ikoner osv. som er statiske, ukesvis om gangen, så varier gjerne innholdet litt. Eneste jeg kan tenke på som utgjør selv en liten risiko for innbrenning. ? Samco overdriver risikoen veldig.

Lenke til kommentar

Bestilte selv en B9 i helgen og kommer i slutten av uken. (betryggende med 30 dagers returrett)

Fortsatt fornøyd eller?

Aldri hatt OLED eller tv fra LG før.

Har du eller andre noen tips til innstillinger osv jeg bør gjøre?

Tenker først og fremst for å redusere sjansen for innbrenning,hvis mulig.

 

Har hatt C7 i et par år nå og er fortsatt storfornøyd. Det er jo mye samme TV, såvidt jeg vet. Jeg har ikke funnet en eneste feil i bilde på den. En fantastisk oppgradering fra forrige samsungen jeg hadde, som da kostet det samme.

 

Det viktigste (IMO) er først profil (velg en du liker), lysstyrke (det er avhengig av lyset i rommet, jeg justerer til 100% på sommeren, 60-70% på vinteren), motion (jeg liker ikke hakking, så jeg har skrudd på custom, ca 3/3). 

 

Innbrenning er nok ikke et problem med variert innhold. Hvis du spiller i timesvis på den, så kanskje det kan ha noe å si. Men husk å skru av med fjernkontrollen, ikke napp ut strømmen. Den kjører et anti-innbrenning program etter du slår av tv'en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...