Gå til innhold

Rimelig lydplanke - anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Har en TV fra 2016 som jeg skulle oppgradert med en lydplanke da lyden er ganske dårlig: https://www.komplett.no/product/858026?noredirect=true

 

 

Lurer på om noen har noen anbefalinger til gode lydplanker som ikke er altfor dyre? Tenker da på noen rimeligere varianter, gjerne til 3000 kr eller rimeligere. Kan strekkes meg til rundt 5000 kr hvis forskjellen i lydkvalitet er stor.

 

I og med at jeg er vant med den integrerte lyden fra TV-en kan det hende at til og med de billigste lydplankene, som f.eks. https://www.komplett.no/product/954758/tv-lyd-bilde/hi-fi-hjemmekino/lydplanker/jbl-bar-studio-soundbar# er gode nok til å gi vesentlig bedre lyd?

 

Setter stor pris på tilbakemeldinger :-) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange av de er nok en oppgradering i forhold til TVen.

Har bare erfaring fra ett par stykker, begge i det billige segmentet.

En som jeg ikke husker merket på var av den tynne varianten, med egen sub, og ikke veldig imponert over lyden der.

Den andre som mine foreldre har er en Yamaha av den litt tykkere versjonen, uten ekstra sub, og den imponerte veldig til prisen.

 

Den JBLen du linket til vil mulig funke bra. Er nok anbefalt å kjøre uten ekstern sub, da disse ofte sliter med å integrere suben skikkelig.

 

Hvis du greier litt mer enn 3.000,-, så har Sonos sin Beam til 3999,-. Denne skal være grei, og kan utvides hvis man trenger både med sub og surround, samt henges sammen med andre rom for multiroms lyd.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mange av de er nok en oppgradering i forhold til TVen.

Har bare erfaring fra ett par stykker, begge i det billige segmentet.

En som jeg ikke husker merket på var av den tynne varianten, med egen sub, og ikke veldig imponert over lyden der.

Den andre som mine foreldre har er en Yamaha av den litt tykkere versjonen, uten ekstra sub, og den imponerte veldig til prisen.

 

Den JBLen du linket til vil mulig funke bra. Er nok anbefalt å kjøre uten ekstern sub, da disse ofte sliter med å integrere suben skikkelig.

 

Hvis du greier litt mer enn 3.000,-, så har Sonos sin Beam til 3999,-. Denne skal være grei, og kan utvides hvis man trenger både med sub og surround, samt henges sammen med andre rom for multiroms lyd.

 

 

Hei, takk for svar. Sonos Beam så veldig interessant ut. Ser den fikk god score hos TEK.no i 2018, er det kommet noe til tilsvarende pris som er ny (og evt. bedre)?

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar. Sonos Beam så veldig interessant ut. Ser den fikk god score hos TEK.no i 2018, er det kommet noe til tilsvarende pris som er ny (og evt. bedre)?

 

Beam er den nyeste forstsatt. Regner med de oppgradere de dyrere først før de gjør noe mer med den billige, så tviler før i 2021 eller noe slikt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei og takk for svar - jeg så litt over noen andre lydplanker i samme klasse, og det virker som de sender lyden i én retning (rett frem) - hvis lydplanken skal brukes til å spille av musikk er det kanskje best å ha en som sender lyd i flere retninger enn bare rett mot TV-sofaen? Hva kan vi få hvis vi går opp 2-3000 kr i pris?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...