Gå til innhold

Skattesmell for Google i Frankrike


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

I Norge er det vel den lovgivende makt. Forøvrig få/ingen bevæpnede leiesoldater i Norge ser det ut som.

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/L87kJ/25-vektere-i-norge-er-utstyrt-med-vaapen Fra 2008.

 

Så du kan få lov til å rane folk som ikke har nok penger til å betale for leiesoldater til å arrestere deg?

 

Se for deg at Jeff Bezos vil rane deg og voldta hele familien din. Du kommer aldri i verden til å få inn nok penger til å arrestere ham. Hvordan vil du håndtere det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du kan få lov til å rane folk som ikke har nok penger til å betale for leiesoldater til å arrestere deg?

 

I motsetning til at noen kan rane meg når som helst i dagens Norge, uten at jeg kan motsette meg det?

 

 

Se for deg at Jeff Bezos vil rane deg og voldta hele familien din. Du kommer aldri i verden til å få inn nok penger til å arrestere ham. Hvordan vil du håndtere det?

 

Litt for ekstremt eksempel til at jeg gidder å ofre det en tanke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

I motsetning til at noen kan rane meg når som helst i dagens Norge, uten at jeg kan motsette meg det?

 

 

 

Litt for ekstremt eksempel til at jeg gidder å ofre det en tanke.

 

Hvorfor er det for ekstremt? I samfunnet du beskriver gir du mennesker med mye penger ekstremt mye makt. EKSTREMT MYE. 

Lenke til kommentar

Hvorfor er det for ekstremt? I samfunnet du beskriver gir du mennesker med mye penger ekstremt mye makt. EKSTREMT MYE. 

 

I forhold til verden vi lever i nå, hvor mennesker med mye penger ikke har ekstremt mye makt?

 

Du vet at en av grunnene til at USA terroriserer andre land, er fordi mennesker med mye penger ser profitt i det, sant?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

I forhold til verden vi lever i nå, hvor mennesker med mye penger ikke har ekstremt mye makt?

 

Du vet at en av grunnene til at USA terroriserer andre land, er fordi mennesker med mye penger ser profitt i det, sant?

 

Du ser ikke problemet med eksempelet mitt altså? De ville fått betydlig mer makt. De har allerede altfor mye makt i dag, men det du beskriver ville essensielt gitt dem makt til å gjøre hva enn de ville uten at noen statsmakt kunne gå etter dem juridisk.

Lenke til kommentar

Du ser ikke problemet med eksempelet mitt altså? De ville fått betydlig mer makt. De har allerede altfor mye makt i dag, men det du beskriver ville essensielt gitt dem makt til å gjøre hva enn de ville uten at noen statsmakt kunne gå etter dem juridisk.

 

Forsåvidt korrekt.

 

Nei, jeg ser ikke problemet med eksempelet ditt. I dag, i denne verden, blir sivile "uskyldige" mennesker allerede rævpult av folk med mye makt, penger.

 

Jeg er ikke interessert i at stater skal ha makt. Jeg er interessert i at folket skal ha makt. Jeg er også for bevæpning av folket. Hvis du da har et samlet folk, som klarer å samarbeide, vil det være den største makten i regionen de lever i. I motsetning til "demokratiene" i dag, hvor folket sin makt er tilnærmet null.

 

Det er da synd på dem som opphisser folket. Folket har allerede blitt opphisset før, uten å være optimalt bevæpnet, utstyrt. Jeg tror du vet hva som har skjedd med "statsmakten" og eliten i de tilfellene. Dette kommer til å skje igjen, og igjen. Det er fordi eliten ikke har noen interesse av å la folk være i fred, gjøre som de vil, være fri.

 

De aller fleste folk vil bare være i fred, og leve et liv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Forsåvidt korrekt.

 

Nei, jeg ser ikke problemet med eksempelet ditt. I dag, i denne verden, blir sivile "uskyldige" mennesker allerede rævpult av folk med mye makt, penger.

 

Jeg er ikke interessert i at stater skal ha makt. Jeg er interessert i at folket skal ha makt. Jeg er også for bevæpning av folket. Hvis du da har et samlet folk, som klarer å samarbeide, vil det være den største makten i regionen de lever i. I motsetning til "demokratiene" i dag, hvor folket sin makt er tilnærmet null.

 

Det er da synd på dem som opphisser folket. Folket har allerede blitt opphisset før, uten å være optimalt bevæpnet, utstyrt. Jeg tror du vet hva som har skjedd med "statsmakten" og eliten i de tilfellene. Dette kommer til å skje igjen, og igjen. Det er fordi eliten ikke har noen interesse av å la folk være i fred, gjøre som de vil, være fri.

 

De aller fleste folk vil bare være i fred, og leve et liv.

 

Folket har makt gjennom demokratiet. Det er ikke det samme som at folket alltid vil det samme som deg. 

 

Det finnes svakheter med demokratiet, men å si at demokratiet i Norge ikke gir folket makt er helt feil.

Lenke til kommentar

Folket har makt gjennom demokratiet. Det er ikke det samme som at folket alltid vil det samme som deg. 

 

Det finnes svakheter med demokratiet, men å si at demokratiet i Norge ikke gir folket makt er helt feil.

 

Hvis folket i Norge har makt, gjennom demokratiet. Kan du forklare meg hvorfor vi er med i EU/EØS, selv om folket stemte i flertall NEI, to ganger på rad?

 

Jeg mener "demokratiet" i vesten (forøvrig overalt, annet enn kanskje Sveits) fratar FOLKET makt. Hvis du mener noe annet, så får vi være uenige da, det er jo greit.

Endret av amor patriae
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvis folket i Norge har makt, gjennom demokratiet. Kan du forklare meg hvorfor vi er med i EU/EØS, selv om folket stemte i flertall NEI, to ganger på rad?

 

Jeg mener "demokratiet" i vesten (forøvrig overalt, annet enn kanskje Sveits) fratar FOLKET makt. Hvis du mener noe annet, så får vi være uenige da, det er jo greit.

 

Fordi flertallet av folket stemte på partier som var for EØS. Det er ikke så vanskelig å forstå, er det det? EØS er forresten ikke det samme som EU.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Fordi flertallet av folket stemte på partier som var for EØS. Det er ikke så vanskelig å forstå, er det det? EØS er forresten ikke det samme som EU.

 

Du har rett. Jeg har ikke vanskelig for å forstå at eliten, som styrer i dette parlamentariske samfunn, trodde de visste bedre enn folket. Det er jo sånn dagene går, i dette "demokratiet" vårt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Du har rett. Jeg har ikke vanskelig for å forstå at eliten, som styrer i dette parlamentariske samfunn, trodde de visste bedre enn folket. Det er jo sånn dagene går, i dette "demokratiet" vårt.

 

Hva de mente var jo offentlig før de ble valgt inn til stortingsperioden hvor de beslutta EØS-medlemskap! Hadde folket ikke ønsket EØS, hadde de stemt på andre partier. Dessuten virker det som om flertallet er for EØS i Norge uansett.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Etter hvor mange år med propaganda, og statsfinansiert propaganda, sier du? Interessant.

 

Nå bare ror du deg unna det du først argumenterte for. 

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Nå bare ror du deg unna det du først argumenterte for. 

 

Folket ville ikke være med i EU/EØS, ref to folkeavstemninger. Det er argumentasjonen min. At du ikke forstår at parlamentarismen ikke er for folket, det er noe vi får være uenige i.

 

Interessant i artikkelen forresten: Et representativt utvalg på 949 personer over 18 år er spurt i undersøkelsen.

 

Y i k e s.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Folket ville ikke være med i EU/EØS, ref to folkeavstemninger. Det er argumentasjonen min. At du ikke forstår at parlamentarismen ikke er for folket, det er noe vi får være uenige i.

 

Interessant i artikkelen forresten: Et representativt utvalg på 949 personer over 18 år er spurt i undersøkelsen.

 

Y i k e s.

Folkeavstemningen var om EU, ikke EØS.

Lenke til kommentar

 

Det er fullstendig frivillig om man bor i et gitt land eller ei. Hvis man synes skatt er så horribelt så står man fritt til å finne et annet sted.

Uansett, hvordan ser du for deg at blålysetatene og helsevesenet finansieres uten skatt?

 

Det er ikke frivillig hvor man blir født, og oppdratt.

 

Selv om du flytter ut av Norge må man i mange tilfeller fortsatt betale skatt til Norge i opptil 3 år, så vidt jeg har forstått.

 

Man trenger ikke nødvendigvis blålysetater. Evt. kan man bruke private leiesoldater istedenfor en autoritær stats leiesoldater. Privat helsetjeneste. Privat brannvesen. Finnes det et behov for en tjeneste, så vil folk betale for det, gjerne frivillig.

Problemet her blir jo da at de som starter opp private selskaper, er de samme som allerede har mest kapital til å gjennomføre dette. Dermed vil de rike fortsatt bli rikere, og de fattige, fattigere.. det er rundt 1% av befolkningen som eier 95% av alle penger som idag er i omløp. Så jada.. jeg betaler heller til Norge som stat, en Rockefeller og Rotchild..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...