Gå til innhold

Apple anklager Google for å spre frykt rundt iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ios13.1000x562.300x169.jpg

Mener sikkerhetsproblemene har blitt overdrevet.

 

Apple anklager Google for å spre frykt rundt iPhone

Festlig at når Tek.no skal lage en sak ut av dette, blir den vinklet til at sytingen til Apple er korrekt. Hadde man hadde giddet å gå litt i dybden, slik The Verge har gjort i sin artikkel hvor de sammenlignet innholdet med Google sin egen melding, hadde tonen vært en annen:

 

https://www.theverge.com/2019/9/6/20853393/apple-iphone-ios-exploits-statement-security-google-false-impressions

 

Apple var både eplekjekke og hadde fint lite å klage på - både i ordlyd og trusselvurdering. Fei for egen dør altså

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Latterlig håndtering av Apple. I stedet for å syte over at noen påpeker at OSet ikke er så sikkert som de liker å gi inntrykk av ovenfor brukerne sine kunne de unnskyldt seg og takket for hjelpen. Det er vel bare ren flaks for Apple sin del at dette hullet ble utnyttet i begrenset grad, det kunne fort rammet alle brukerne.

 

De får fortjent pepper i ulike medier

https://arstechnica.com/information-technology/2019/09/apple-takes-flak-for-disputing-ios-security-bombshell-dropped-by-google/

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fra lenken i forrige innlegg

 

Another key criticism is that Apple's statement has the potential to alienate Project Zero, which according to a Google spokesman has to date privately reported more than 200 vulnerabilities to Apple. It’s easy to imagine that it wasn’t easy for Apple to read last week’s deep-dive report publicly documenting what is easily the worst iOS security event in its 12-year history. But publicly challenging a key ally on such minor details with no new evidence does not create the best optics for Apple.

 

Apple had an opportunity to apologize to those who were hurt, thank the researchers who uncovered systemic flaws that caused the failure, and explain how it planned to do better in the future. It didn't do any of those things. Now, the company has distanced itself from the security community when it needs it most.

 

-200 sikkerhetshull i iOS har PZ gitt de rapport om. Blir verre for Apple om PZ ikke vil gi de noe lenger

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Apple skal gå særdeles stille i dørene med hensyn på å kritisere andre for å spre frykt. Siste stuntet fra deres side er å gi "advarsel" i IOS om batteriet er byttet hos uavhengig forhandler.

Hvis jeg kjøper en brukt iPhone ønsker jeg gjerne å kunne sjekke i innstillingene om noen har satt inn et ‘jallabatteri’ ...

Lenke til kommentar

 

Apple skal gå særdeles stille i dørene med hensyn på å kritisere andre for å spre frykt. Siste stuntet fra deres side er å gi "advarsel" i IOS om batteriet er byttet hos uavhengig forhandler.

Hvis jeg kjøper en brukt iPhone ønsker jeg gjerne å kunne sjekke i innstillingene om noen har satt inn et ‘jallabatteri’ ...

Apple lager ikke batterier selv. Så "jallabatteriet" de satte inn kan like gjerne være et originalbatteri fra samme fabrikk. Forskjellen er at Apple ikke har fått lagt sin klamme hånd på fortjenesten. For et par år tilbake når mobilene hadde deksler man kunne åpne og batterier man kunne vippe ut kjøpte jeg flere uoriginale batterier på nett. Fungerte helt topp! Utrolig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Apple skal gå særdeles stille i dørene med hensyn på å kritisere andre for å spre frykt. Siste stuntet fra deres side er å gi "advarsel" i IOS om batteriet er byttet hos uavhengig forhandler.

Hvis jeg kjøper en brukt iPhone ønsker jeg gjerne å kunne sjekke i innstillingene om noen har satt inn et ‘jallabatteri’ ...

Og så er det vel jallabatterier i iPhone uansett? Har mer enn en gang lånt bort min mobil til iPhone eiere med død mobil i kulda. Svart iPhone, fin-fin Nokia med 80% batterikapasitet og full funksjon

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og så er det vel jallabatterier i iPhone uansett? Har mer enn en gang lånt bort min mobil til iPhone eiere med død mobil i kulda. Svart iPhone, fin-fin Nokia med 80% batterikapasitet og full funksjon

Sant, Apple har nok fått produsert noen skikkelige lavkvalitetsbatteri til telefonene sine, men uansett så syns nå jeg også at det er bra å kunne lese av om noen uautoriserte har åpnet telefonen. Er ikke helt enkelt å gjøre telefonene vanntett igjen etter at de er åpnet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Ja alle vet jo at Apple alltid er best og fritt for problemer

 

Bortsett fra her på forumet da. Her er de ansvarlig for alt vond i verden, hungersnød, krig, global oppvarming og inngrodde tånegler.

Lenke til kommentar

Fantastisk argumentasjon fra Apple! Hovedargumentet deres er jo at "De nettsidene vi vet om som brukte disse sikkerhetshullene ble bare brukt av ugurier" - hva som eventuelt har skjedd på nettsider de ikke vet om, velger de å holde kjeft om... Og hva blir det neste? "Sikkerhetshullet ble bare brukt på norskspråklige nettsider, så det rettet seg bare mot en liten andel av våre brukere"?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...