Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Har jeg plass til skjult stikk?


Anbefalte innlegg

Jeg har en gipsvegg som er satt opp av tidligere eier. Utenpå den har jeg lagt stenderverk som bygger 23 mm, og utenpå der kommer sponplater som er 12 mm tykke. Til sammen 35 mm altså.

 

Spørsmålet mitt er om jeg har plass til å sette inn et skjult stikk i denne veggen. Jeg kan om nødvendig sage hull i gipsplaten for å få plass (jeg antar den er 10-12 mm tykk) men vil helst slippe. Det er også Ok om stikket bygger 10-12 mm på utsiden, men helst ikke mer.

 

Det ser ut som standardboksene er 57 mm dype, men finnes det noen lavprofilbokser jeg ev kan bruke?

 

Hvilke muligheter har jeg?

 

Jeg har selvsagt spurt elektrikeren om dette, men når han først svarer på epost etter halvannen uke, får jeg bare goddagmann-økseskaft-svar. Det virker ikke som om han forstår hva jeg spør om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne (34mm) skulle vel passe akkurat i 23mm utlekting+12mm veggplate=35mm tykkelse.

https://www.elektroimportoren.no/veggboks-34-100-6-loep-elko/1223578/Product.html?Event=pathlist

 

Hvilke stikk som passer vet jeg ikke. Du må i alle fall ha "gammeldags" innfellingsstikk, altså ikke de som krever avlang 1,5-boks.

Ypperlig, takk! Akkurat hva jeg var ute etter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...