Gå til innhold

Garmins nye Fenix-serie byr på solscellelading og større skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For over 10k bør det følge med kontroll over maskin- og programvare. Ellers blir det litt som Apple-klokke i gull, som var foreldet under ett år etter at den ble solgt. Skjønt, noen vil jo demonstrativt vise at de har slike penger også.

 

Har sett at spindlene på reima har røket på forrige versjon, håper det er utbedret.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig å være så negativ? Lading under glasset for ekstra levetid på batteri er heftig! Når kommer dette til telefoner? Det er ikke at man synes 21 dager er for lite, men 30 er bedre. Mulig dette virker litt sært for folk som har Apple watch med "heldagsbatteri på 18 timer" med mulighet til å se på klokka opp til 90 ganger! Wow!

 

Jeg har selv en 935, den har ikke safirglass. Etter 2 år er det ikke en eneste ripe enda jeg bruker den aktivt til triatlon, løping, ski, m.m

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Suunto 9 Baro er vanntett lengre ned, har kun safirglass (ingen mulighet for å velge noe annet enn safirglass), er håndlaget i Finland i stedet for Taiwan, og koster likevel mindre enn samtlige av disse modellene, selv de uten safirglass.

 

Den har ikke alle de samme funksjonene, men til gjengjeld et par ting Garmin ikke har.

 

Eneste grunnen til at jeg ikke kjøper den er at den er gigantisk, mens Garmin klokt har innsett at de behøver tre forskjellige størrelser på toppmodellen sin fordi ikke alle har trestammer til underarmer.

 

Håper finnene hiver seg rundt og innser det samme snart.

Lenke til kommentar

Suunto 9 Baro er vanntett lengre ned, har kun safirglass (ingen mulighet for å velge noe annet enn safirglass), er håndlaget i Finland i stedet for Taiwan, og koster likevel mindre enn samtlige av disse modellene, selv de uten safirglass.

 

Den har ikke alle de samme funksjonene, men til gjengjeld et par ting Garmin ikke har.

 

Eneste grunnen til at jeg ikke kjøper den er at den er gigantisk, mens Garmin klokt har innsett at de behøver tre forskjellige størrelser på toppmodellen sin fordi ikke alle har trestammer til underarmer.

 

Håper finnene hiver seg rundt og innser det samme snart.

 

Suunto 9 Baro er ikke i nærheten av Fenix hva gjelder funksjonalitet, muligheter og ekstrautstyr. Baro er som den bør være mye billigere en Fenix.

Hva gjelder smart/sport/kall det hva du vil klokker leder Garmin veien ø, alt annet er dårlige kopier.

Lenke til kommentar

Garmin har et godt produkt i Fenix.

Allikevel er det liten utvikling gi produktet fra modell til modell. Pace som det annonseres om nå i modell 6, har jeg allerede i min modell 3HR, akkurat like god.

 

Etter mitt skjønn ville Fenix bli bedre hvis de lagde en pc interface, slik at man kunne konfigurere sin klokke igjennom PC (eller app på tlf), istedet for himla mye knappetrykking og uoversiktlighet.

Lenke til kommentar

Menyen i Fenix-serien er en læringskurve ja, men så ille som du får den til å virke her nå, syns jeg ikke den er. Appen blir stadig forbedret også, og de er flinke (som du allerede påpeker) til å oppdatere og gjøre forbedringer. Ser ikke så mye negativt her må jeg innrømme.

 

Som sagt, 10k er mye penger (dog ikke om man sammenligner med vanlige klokker) men for det så får man et produkt sol nærmer seg å være komplett

Lenke til kommentar

6S er da ingen murstein? Dessuten, ingenting er gratis. Enkelt å si «jeg vil ha» uten at man man betale for det. Skal du ha alle disse funksjonene så er det bare å kjøpe den klokka som har de

 

Hvor har jeg snakket om pris? Synes Garmin bommer med Forerunner 945 når Fenix 5-serien kom noen måneder senere med heftigere specs.

 

Kan gjerne kjøpe Fenix 6X og kommer sikkert til å gjøre det. Men vekten blir ett irritasjonsmoment.

 

Ta en Fenix 6X, gi den en plastikkramme og kall den Forerunner 955 da Garmin!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...