Gå til innhold

Samsung Galaxy Tab S sm-t800 slår seg av hele tiden


Anbefalte innlegg

Jeg har et Samsung nettbrett SM-T800 Galaxy tab S, og problemet er at det slår seg av hele tiden uansett om batteriet er fulladet eller ei. Det starter da en grønn side som det står oppdaterer app 1 av 1 også er det to tannhjul. Får ikke tatt printscreen siden det slår seg av når jeg forsøker. 

 

Kjøpte ny lader, men den ser ut til å lade ut batteriet istedenfor å lade det opp. laderen virker fint på telefonen (S7). 

Virker som om ladeporten ikke er helt god når jeg setter i den nye kabelen. Den virka fint i to uker da, men nå virker den ikke lenger på nettbrettet, og da gjetter jeg på at det er nettbrettet som er teit ikke kabelen. 

 

Jeg har kjøpt nytt batteri til brettet, men ikke fått byttet det enda da broren min skremte meg med å si at jeg sannsynligvis ville knuse skjermen. Da må jeg jo ha ny skjerm først da. 

 

Jeg har ikke råd til å kjøpe nytt nettbrett enda, og det jeg ønsker meg koster ca 5000. Jeg er ikke interessert i å kjøpe et nettbrett som er dårligere enn det jeg har i dag hvis jeg først skal bruke penger på nytt så får det jo holde noen år. Det jeg har har jeg hatt siden 30.9. 2015 så det er jo ganske nære 4 år og Samsung har visst ikke noen support på det lenger siden det er fra 2014. Syns det er litt dårlig at det er sånn, men uansett så må jeg reparere sålenge det går og er billigere enn å kjøpe nytt uansett. 

 

Spørsmålet er om jeg må bytte ut noen andre deler samtidig. Kan man f.eks bytte ut den ladeporten?

 

Håper noen kan hjelpe meg :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Håper noen kan hjelpe meg :)

Sett i ladekabelen, så se om det holder seg "i live" om du går inn i recovery modus.

 

Dersom det gjør det kan det tenkes at det er firmware/software problemer, isåfall bør du reflashe firmwaren på det så kanskje det fungerer.

 

Meget mulig en Android oppdatering har feilet av ukjente grunner.

Lenke til kommentar

Et 4 år gammelt nettbrett som er kranglete ville jeg ikke brukt penger på, det er EE-avfall. Kjøp noe nyere brukt på finn dersom du ikke vil kjøpe noe nytt nå.

Jeg har fått nytt batteri, og nettbrettet er jo ikke elavfall når det virker da. Spørsmålet var jo om det gikk an å bytte ladeporten samtidig. Jeg har ikke penger til å kjøpe nytt brett uansett, og batteriet kosta 100 kr, nytt brett koster 5000 kr. Tar nok noen år og spare siden jeg er ufør og ikke kan spare mer enn 100 kr i måneden. ;)

Lenke til kommentar

Sett i ladekabelen, så se om det holder seg "i live" om du går inn i recovery modus.

 

Dersom det gjør det kan det tenkes at det er firmware/software problemer, isåfall bør du reflashe firmwaren på det så kanskje det fungerer.

 

Meget mulig en Android oppdatering har feilet av ukjente grunner.

Prøvde å lade nå, og ser ut til at det virker akkurat nå, men virker som at det er ladeporten som er "slarkete" slik at den "tuppen" (micro usb) ikke kommer helt inn i ladeporten. Fant ikke noe "recovery mode" på brettet. Vet du hvor jeg finner dette? Fant ikke i innstillinger iallefall. 

 

Har ikke oppdatert firmware, så mulig der problemet ligger, men ikke sikker på hvordan jeg gjør det heller. Får Google litt rundt og se om jeg finner noe. 

 

Kan også være en Android oppdatering som ikke var helt god som du nevner, ser at siste oppdateringen ser ut til å stamme fra da problemene startet, men det kan jo være tilfeldig også. Får teste litt nå og se om den lader eller ikke. 

Lenke til kommentar

Selv fikk jeg trøbbel med mitt Samsung etter to år med tung bruk. Det restartet seg selv på 20 prosent batteri og ei uke på 30 prosent.

 

Muligens batteriet er slitt ut samt ladeporten når det gjelder nettbrettet ditt, hva med et brukt et? Finnes også billige med kun 16 GB på nettet hvis du kun er interessert i et fåtall apper å installere. Lykke til!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...