Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har dere menn en bra sexlyst?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Rask bakgrunn for spørsmålet: Jeg er en mann på 29 år, og har vært i et forhold i snart seks år. Sexlivet vårt har aldri vært noe særlig, fordi jeg har basically aldri lyst. Vi har sex enten fordi hun vil (hun vil alltid), eller fordi jeg føler at det er «på tide». Det tærer naturligvis sterkt på forholdet.

 

Jeg skulle ønske jeg var som "stereotypiske" mannfolk - alltid lyst til å ha sex. Nå vet jeg at testosteronnivå og medisiner er bidragsytere til min lave sexlyst, noe jeg skal ta tak i nå. Spørsmålet er; hvordan er dere menns sexlyst? Vil dere ofte ha sex? Eller finnes det også dere som kunne klart dere greit uten, som ikke har kliniske årsaker til dette?
 

Dama sier ofte at hun blir misunnelig på forhold hun ser på TV-serier som har sex hele tiden. Jeg har alltid tenkt at "det er jo bare på tv", men jeg vil jo helst være en mann som vil ha sex, ja, hele tiden. En kompis sier han vil ha sex hele tiden, og jeg er veldig misunnelig. 

 

Alle råd og tilbakemeldinger settes pris på. :) 



Anonymous poster hash: ce40d...3d7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer definitivt an på hvor "flink" jeg anser de jeg potensielt kan ha sex med. Noen klarer jo bare å ligge der, eller noe mer, og det er jo ikke noe gøy, og gir definitivt ikke et sug etter å kaste meg til sengs med de igjen. Mens andre gjør det til en lek, de kjenner deg godt, og vet hvordan du fungerer, noe som definitivt legger terskelen lavt for å hoppe i det.

 

Men generelt har jeg selv merket en generell lavere sexlyst etter plassert 23 år.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Takk for svar! Når vi først har sex, så er den veldig bra. Og jeg er jo tiltrukket av henne, og har ikke lyst til å ha sex med noen andre. Hadde jeg gått rundt å ville ligge med andre damer, hadde jeg skjønt dette mer. Men absolutt ikke.

Det er frustrerende og merkelig at jeg vet hun vil ha sex, og jeg at jeg liker det vi gjør, men likevel så har jeg ikke lysten. 



Anonymous poster hash: ce40d...3d7
Lenke til kommentar

Jeg har lyst stort sett hele tiden.

Daglig foretrekker jeg stort sett kjappe omganger som kun handler om å komme i mål.

Ca annen hver dag vil jeg ha en ordentlig omgang.

Ca en gang i uka vil jeg ha noe utfordrende/en kveld der vi legger av en del tid til massasjer, bondageleker osv.

 

Men det er selvfølgelig avhengig av dama også, som rudde sier.

Lenke til kommentar

Det er eksakt slik som deg jeg ønsker å være, å ha behov for sex hver dag. Og det er slik jeg oppfatter «de fleste» menn å være (derfor jeg spurde med denne tråden), og har aldri skjønt hvorfor jeg aldri har hatt noe særlig behov for sex. Slik jeg er nå, kunne jeg fint levd helt uten. Og det går jo ikke.



Anonymous poster hash: ce40d...3d7
Lenke til kommentar

 

Det er eksakt slik som deg jeg ønsker å være, å ha behov for sex hver dag. Og det er slik jeg oppfatter «de fleste» menn å være (derfor jeg spurde med denne tråden), og har aldri skjønt hvorfor jeg aldri har hatt noe særlig behov for sex. Slik jeg er nå, kunne jeg fint levd helt uten. Og det går jo ikke.

 

Anonymous poster hash: ce40d...3d7

Jeg skulle ofte ønske motsatt.

Altså, det slår begge veier.

Det er jo selvfølgelig deilig når alt er bra og man får det man har lyst på. Men dessverre så er det jo som regel slik at de fleste kvinner har en lavere sex drive enn menn, sånn i snitt, og da er det ikke så gøy å ha høyt libido slik at man lever konstant på sultegrensen og tidvis nærmest på kjøpslå seg til sex.

 

Er du overvektig?

De siste par årene har jeg lagt på meg en god del kilo. Både pga jeg har sluttet med tungt arbeid, røykeslutt og kjedespising. Jeg har jo lest at både overvekt og lite fysisk aktivitet reduserer testosteron produksjonen som står for sexlysten.

Jeg føler selv at det har redusert seg noe. Før kunne og ville jeg ha flere samleier på rekke og rad samme dag. Det verken vil eller klarer jeg lenger. Jeg anser det som positivt i mitt nåværende forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan kjenne meg igjen i en del av det du skriver. Jeg har lyst til å ha lyst, men det skjærer seg liksom litt.

 

Jeg kan godt gå og ha sykt lyst på ei dame sånn når jeg tenker på det og ser ho på gata, men med en gang det begynner å nærme seg at det faktisk kan bli noe så forsvinner liksom lysten. Og da mener jeg ikke at jeg står der og har lyst men soldaten ikke samarbeider, det er mer sånn "vet du hva, jeg tror jeg sier nei takk allikevel".

 

Jeg begynner å nærme meg 40, men sex har for meg hele livet vært mer en prøvelse enn noe positivt og lekent. Skjønner ikke hva det er som feiler meg.

 

 



Anonymous poster hash: 937fe...932
Lenke til kommentar

Hva med fetisjer?

Har du utforsket om det er noe spesielt du liker og som kan dra deg igang?

 

Jeg har enkelte kinks som kan overstyre alt kroppen sier nei til. Hvis jeg f.eks nettopp har kommet så er det jo sånn at da bare opphører all tenning og jeg har ikke lyst på mer - selv om jeg ville mer to sekunder tidligere.

Hvis dama kjenner meg godt da og vil mer, så er det allikevel ting hun kan gjøre som får meg igang igjen på et øyeblikk. Men det er veldig avhengig av henne. Da må det være på hennes initiativ og ikke på mitt fordi mye av tenningen da for meg er at hun vil ha.

Så hvis jeg forteller henne "gjør dét" så funker det ikke - men siden vi har snakket om det tidligere så vet hun om det og kan gjøre det om hun vil.

 

Kanskje dere trenger å finne noe av det samme.

Lenke til kommentar

Hva med fetisjer?

Har du utforsket om det er noe spesielt du liker og som kan dra deg igang?

 

Jeg har enkelte kinks som kan overstyre alt kroppen sier nei til. Hvis jeg f.eks nettopp har kommet så er det jo sånn at da bare opphører all tenning og jeg har ikke lyst på mer - selv om jeg ville mer to sekunder tidligere.

Hvis dama kjenner meg godt da og vil mer, så er det allikevel ting hun kan gjøre som får meg igang igjen på et øyeblikk. Men det er veldig avhengig av henne. Da må det være på hennes initiativ og ikke på mitt fordi mye av tenningen da for meg er at hun vil ha.

Så hvis jeg forteller henne "gjør dét" så funker det ikke - men siden vi har snakket om det tidligere så vet hun om det og kan gjøre det om hun vil.

 

Kanskje dere trenger å finne noe av det samme.

Hvis det er meg du svarer til, så ja. Jeg har gjort det meste, og det jeg ikke har gjort er de tingene jeg ikke har lyst til å prøve en gang. Jeg «kom meg rundt» i løpet av 20-åra og prøvde ut en hel haug. Noen ting funket som fy, men etter et par ganger så ble det «been there, done that». Den kanskje viktigste tingen jeg lærte av alt det var at den beste måten å drepe en fantasi på er å prøve å realisere den. Virkeligheten er bedrøvelig sammenlignet med fantasien.

 

Nå er jeg der at det å fikse biffen på egen hånd oppleves som så utrolig mye enklere og ukomplisert at det er helt nifst, samtidig så er det liksom ett eller annet som mangler.

 

Anonymous poster hash: 937fe...932

Lenke til kommentar

Jeg skulle ofte ønske motsatt.

Altså, det slår begge veier.

Det er jo selvfølgelig deilig når alt er bra og man får det man har lyst på. Men dessverre så er det jo som regel slik at de fleste kvinner har en lavere sex drive enn menn, sånn i snitt, og da er det ikke så gøy å ha høyt libido slik at man lever konstant på sultegrensen og tidvis nærmest på kjøpslå seg til sex.

 

Er du overvektig?

De siste par årene har jeg lagt på meg en god del kilo. Både pga jeg har sluttet med tungt arbeid, røykeslutt og kjedespising. Jeg har jo lest at både overvekt og lite fysisk aktivitet reduserer testosteron produksjonen som står for sexlysten.

Jeg føler selv at det har redusert seg noe. Før kunne og ville jeg ha flere samleier på rekke og rad samme dag. Det verken vil eller klarer jeg lenger. Jeg anser det som positivt i mitt nåværende forhold.

 

Min kjæreste har lyst på sex hver dag. Det er derfor det irriterer meg så masse at akkurat jeg skal være en mann som ikke er interessert i det.

 

Jeg er bittelitt overvektig, men ikke mye. Skal slanke meg og bygge muskler fremover og håper det vil hjelpe på som du sier. 

 

Anonymous poster hash: ce40d...3d7

Lenke til kommentar

Sexlyst er ekstremt varierende og det er på ingen måte en standard at menn "alltid vil ha sex". 

 

Testosteron-nivå alene kan ikke avgjøre sexlyst men er en medvirkende faktor. Psykologiske faktorer spiller en stor rolle, og har stor innvirkning på sexlyst. 

 

Føler du deg presset til å ha sex?

 

Dette kan starte en ond sirkel hvor ditt forhold til sex blir anstrengt. Det er viktig at man har sex på de premisser at det er en god opplevelse for begge.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Gjest ddb68...f80

Takk for respons her. 

 

Jeg har nok følt på et press opp gjennom årene – men det har jo vært fordi vi kan ikke være i et forhold uten sex. For min del kunne vi like greit vært uten, siden jeg aldri har lyst. Men jeg har altså et testosteronnivå på 8,4. Normalen er mellom 9 og 35, og for menn i 20-årene burde den ligge rundt 20-tallet (har jeg lest). Har etterspurt time hos endokrinolog, for dette kan jeg ikke leve med. Testosteronet er jo det som gir oss menn sexlyst, så det er jo ikke rart jeg ikke har hatt noe lyst opp gjennom årene. Min nevrologiske sykdom kan være det som har gjort at jeg har dette lave nivået. 

 

Skal prøve å huske å oppdatere utover året på hvordan det går. 

Anonymous poster hash: ddb68...f80

Lenke til kommentar
Gjest 5254e...2f8

jeg er 30 og jeg tok masse tester pga noe annet men det ble også gjort testo sjekk. og jeg fikk beskjed om at den var veldig lav altså langt under gjennomsnittet men jeg har ikke noe problemer med sexlyst. kunne egentlig nesten ønske at jeg hadde mindre lyst blir veldig mye noenganger så mye at jeg blir borte i mitt eget hode av lyst.

jeg er ingen ekspert men tviler sterkt på at det er testo nivået som styrer lysten med tanke på egne erfaringer. har blitt tester vertfall 2 eller 3 ganger i ettertid og blitt fortalt at den er så lav at jeg kan begynne å få testo tilskudd ellerno han legen sa. men jeg ser ikke behovet i det hele tatt. har verken behov for det med tanke på sexlyst eller skjeggvekst xD

og det med lysten trur jeg har mere med det psykiske. vertfall for min del. dama mi er jææævli flink til å få meg så kåt at jeg omtrent besvimer lol

Anonymous poster hash: 5254e...2f8

Lenke til kommentar
Gjest cf32b...3e5

Jeg er litt samme situasjon som deg, TS, jeg skulle ønske jeg hadde mer lyst enn jeg har. Mann, nærmer meg 40.

I mitt tilfelle så har jeg aldri i hele mitt liv hatt noe enkelt og uanstrengt forhold til sex, så for meg er nok problemet først og fremst psykisk. Psyken spiller en enormt mye større rolle enn mange tror, også for menn.

Anonymous poster hash: cf32b...3e5

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest d787b...a52

Jeg hindre lyst enn meg. Jeg har ofte hatt lyst, mens min kone har sjeldnere lyst. Jeg har lært meg å leve med det, og onanerer en del, men savner det nære og spontane da.

Anonymous poster hash: d787b...a52

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...