Gå til innhold

Hva betyr "inkasso/forl/off" i en kredittvurderingsrapport?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At du har en inkasso (ubetalt regning)? som har gått til pant i fast endom (kreditor kan selge det du eier som dem har tatt pant i)

Det kan umulig stemme. For det første så er det en egen kolonne for pant i fast eiendom som det står 0 på og for det andre sjekket jeg nettopp på seeiendom.no at det ikke er noen heftelser på eiendommen. (Det var heftelser på eiendommen etter at jeg kjøpte den, men de ble slettet for flere år siden. Det har altså ikke vært noen heftelser på eiendommen på flere år)

 

Jeg har ingen ubetalte regninger (alt går på avtalegiro og har gjort det i flere år). Jeg har ingen kredittkort, billån eller annen forbruksgjeld.

 

Og hva er "forl" og "off" forkortelse for?

Lenke til kommentar

"Forl" er forliksråd, "off" antar jeg er offentlig utpanting/lønnstrekk. Pantet er et legalpant som de fleste (alle) kommuner har i bygg for å sikre rett betaling av kommunale avgifter, og derfor egentlig uten interesse, "kun til info". Det virker derimot som det er registerte en inkasso- eller forliksrådsak på deg, så her bør du sjekke nærmere. 

Lenke til kommentar

Kredittsperre registreres som anmerkning.

Takk, du har helt rett. Jeg kontaktet Bisnode og de svarte det samme: "Det er ikke inkasso, men den frivillige kredittsperren du har aktivert i mars. Sperrer kommer frem i samme tabell".

 

Det må jeg si er en ganske pussig løsning men da kan jeg i alle fall puste lettet ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...