Gå til innhold

Ser store industrimuligheter i Hywind Tampen: – Jeg tror vi kan forvente en stor andel norske leveranser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk opplegg. Må tørre å satse på dette. Det er ikke snakk om 2,3 reelle milliarder ut av statskassa uansett. Veldig mye kommer jo tilbake i statskassa i form av store eierandeler i equinor, skatt, og de mange arbeiderne involvert.

 

Og det er før man begynner å telle hva evt. dette kan gi av meravkastning gjennom fremtidige leveranser, utvikling av teknologi og infrastruktur osv osv så jeg synes det her er utrolig bra. Riktig felt å satse på gitt nordmenns muligens eneste felt hvor vi virkelig er blant de fremste i verden hva angår kompetanse. Riktig statlig støtte er en kjempefordel som jeg synes er nesten rart at er lov sett opp mot andre lands selskaper som ikke har slik støtte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fantastisk opplegg. Må tørre å satse på dette. Det er ikke snakk om 2,3 reelle milliarder ut av statskassa uansett. Veldig mye kommer jo tilbake i statskassa i form av store eierandeler i equinor, skatt, og de mange arbeiderne involvert.

 

Og det er før man begynner å telle hva evt. dette kan gi av meravkastning gjennom fremtidige leveranser, utvikling av teknologi og infrastruktur osv osv så jeg synes det her er utrolig bra. Riktig felt å satse på gitt nordmenns muligens eneste felt hvor vi virkelig er blant de fremste i verden hva angår kompetanse. Riktig statlig støtte er en kjempefordel som jeg synes er nesten rart at er lov sett opp mot andre lands selskaper som ikke har slik støtte.

Helt enig. Man kan ikke snakke om grønn omstilling uten å faktisk våge å satse litt. Hvis flytende havvind blir en ting har vi nå mulighet til å være best i verden. Hvis flytende havvind ikke tar av er kostnaden ved dette prosjektet helt irrelevant i den store sammenhengen.

 

For en flause det hadde vært om flytende havvind om 20 år var big business og regjeringen bare hadde sittet på hendene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...