Gå til innhold

Hvilket headset er best?


Anbefalte innlegg

Jeg hadde hørt stygge ting om at Sony sine ikke tålte så mye, en gang i gulvet skulle være nok til å ødelegge de.

 

Velger å sitere en nett-kompis (DJ, hvis det gjør ham mere kvalifisert:) ) jeg spurte om råd.

 

"I had the mdr v700 and the pioneer HDJ-1000 and without a doubt the sony have a better sound and you can play music louder. Between the v700 and v500, take the v700. There are one with a better sound, one I have now, it's the mdr-v900, monitor headphones."

 

 

En annen sa: "sonys anyday - ever thought of getting a lollipop? http://www.duo-audio.com - VERY nice

Endret av music-pilot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hdj1000 er genialt. Hadde gammle modellen SEdj5000 før. Er jo lagd for dj bruk, så det dere merker til at det er lite punch i bassen, er rett og slett at det ikke er futt nok i lydkortet til å drive bassen.

 

Kjører du den på en mikser som den skal brukes på, så skal jeg love deg det er bass å få ;D Kjører den selv på både data og miksern min.

 

God lyd, men vil ikke anbefale det til timesvis med spilling, er litt slitsomt å ha på i lengden syns jeg. Er somsagt et dj headset.

Lenke til kommentar
hdj1000 er genialt. Hadde gammle modellen SEdj5000 før. Er jo lagd for dj bruk, så det dere merker til at det er lite punch i bassen, er rett og slett at det ikke er futt nok i lydkortet til å drive bassen.

 

Kjører du den på en mikser som den skal brukes på, så skal jeg love deg det er bass å få ;D Kjører den selv på både data og miksern min.

 

God lyd, men vil ikke anbefale det til timesvis med spilling, er litt slitsomt å ha på i lengden syns jeg. Er somsagt et dj headset.

Hvilket lydkort har du da?

 

Jeg har et Creative 5.1, er vel ikke det beste, men vil det funke?

Lenke til kommentar

Har hatt Sony MDR-V700DJ i en lang periode nå, begynner å nærme seg oppimot et år nå og har ikke annet en lovord å si om disse. Lyden er deilig, kanskje ikke det beste til klassisk musikk osv. pga. den nokså heftige, harde bassen, men det var de da heller aldri laget for. Designen er nydelig i følge undertegnede og øreklokkene (lukkede) fungerer både meget bra (stenger ute mye støy) og sitter godt. Etter mange timers bruk vil allikevel ørene trenge en pause da det til tider kan begynne å gjøre littt vondt rundt ørene.

 

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar
Nå sier ikke du hvor mye du vil bruke på headsett, men jeg vil virkelig anbefale koss:PortaPro som de selger på Microplex.no. Disse har en ekstremt bra bass, og har vunnet nesten alle tester den har vært med i.... :yes:

jeg har skaffa meg disse og ble IMPONERT over lyden med en gang jeg plugga den til min mp3 spiller: Creative jukebox zen, så jeg måtte jo koble den på pc'en for og teste også, SUPER BRA

 

angrer ikke et sek. på at jeg kjøpte disse nei :no:

Lenke til kommentar
Prisen er ikke så altfor relevant. De dyreste på Microplex koster under 700kr. Hadde tenkt meg KOSS UR40 egentlig. Lurte på om noen av de andre var bedre.

Det råaste headsettet jeg har hørt var et stax sett. Hvis ikke prisen var relevant, burde du kikke på hva de har. Stax

enig er noe av det råeste(testet noen) men stiv pris ja :thumbs:

Lenke til kommentar

KOSS hodetelefoner, "Porta Pro" 665,00

??

har sett de til 500 i vanlig butikk i bergen. tror det var platon.. tror det var 500 om ikke 600, skal ikke si det helt sikkert. tro de funker veldig bra om det er noen "små" sammenleggbare du er på jakt etter. KOSSUR40 stiller jo i en annen klasse, om ikke i lydkvalitet så i hvertfall i størrelse.. ville gått for PortaPro om du vil ha små. :yes:

Lenke til kommentar
Koss UR40..

 

Det du er ute etter heter ikke headset, det heter headphones.

vill dere annbefale koss ur40 dersom man vil bli "supermann" i cs som noen kaller det?

Nei.. sennheiser hd570 er vist kongebra til cs men ikke så bra som det kunne vaert til mussik men skal ikke mye til for å slå stygge lille ur-40 ;|

 

www.lydrommet.no

Lenke til kommentar

Det råaste headsettet jeg har hørt var et stax sett. Hvis ikke prisen var relevant, burde du kikke på hva de har. Stax

Joda, å kjøpe stax for brukere som er mest engasjert i å bruke dem på CS og Trance blir litt som å koble en mono videospiller til 500 på et hjemmekinoanlegg til 150000.

 

Prisen på et slikt sett med forsterker vil jo fort kunne komme opp i en pris som overstiger de fleste komplette stereoanlegg folk har i stuene sine.

 

Men det er klart, har man en Shanling eller andre råbra CD-spillere og er ute etter lydgjengivelse som yter utstyret rettferdighet, og ikke vil ha høytalere, så er jo dette et bra alternativ.

 

Men å si at det kan anbefales til bruk mot datamaskin blir litt overkill etter min mening da ;)

Endret av perbl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...