Gå til innhold

Hvilket headset er best?


Anbefalte innlegg

:xmas: Skal bestille en del maskinvare fra komplett & microplex. Lurer på om noen av headsetene de har er greie. Ser ikke at de har noen spesielt bra på komplett, og lurer på om de Microplex har er noe bra.

 

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?grp=5200&toc=5250

 

Er først og fremst ute etter best mulig lydkvalitet, særlig litt bra bass, og lite forvrengning. Trenger ikke mikrofon. Skal brukes til spilling/film/musikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ur-40 = oppskrytt

ville heller gått for sennheiser hd497 ellerno. Hvis du må ha et headset er nok plantronics det beste men det er sinsykt upraktisk med mic på headphonsa i motsetning til å ha en separat mic på bordet

 

kansje jeg er litt tjukk i hue og de ikke treffer "the sweet spot" men syntes de er grumsete i bassen skarpe i diskanten og ikke er lukkede! (løgn og bedrag)

sennheiserne mine som er såkalte åpne headphones isolerer mye mere lyd ;|

Lenke til kommentar
Pioneer HDJ-1000 de sikler jeg etter, koster 1750 HER.

De der må jeg si jeg sikler på selv :dribble:

Gjett hvem som sitter med HDJ 1000 rett her ? :)

Kobblet i Pioneer VSX 609 og optisk kabel til barebone maskinen.

Litt lav bass, men det fikset jeg på forsterkeren og eller er det flott.

Jeg bestillte fra djbutikken, og der var de/han bare hyggelig og grei.

Dersom du setter klokkene mot hverandre så hører du ingenting uansett hvor høyt volumet er. Veldig greit med ledning som har snurr også.

Lenke til kommentar
Pioneer HDJ-1000 de sikler jeg etter, koster 1750 HER.

De der må jeg si jeg sikler på selv :dribble:

Gjett hvem som sitter med HDJ 1000 rett her ? :)

Fy f**n!

 

Og de er så bra som jeg tror? :dribble:

Etter at du har bøyd de litt ut (de er forbanna stramme først) så blir de veldig behagelige å ha på seg, og de er turbo isolerte, så du hører ingenting av andre, og andre hører ingenting av deg. Bassen er fin, men litt lite i forhold til Technics RPDJ1200 f.eks, men det fikser du vha equalizer eller forsterker. Den snurrledningen er jo ufattelig god når du skal bevege deg litt bort fra der forsterkeren er. (den er ca 1.5m normalt, og du kan dra den ca 4 meter ++ før jackpluggen (stor) spretter ut)

 

Du får med akkurat samme bærebag i "skinn" som følger med Technics headsetene som er veldig praktisk å transportere de i. Når du trykker sammen headsettet så tåler det mye mer, og gjør at du kan transportere det uten at du trenger å være redd for å ødelegge det. Headsettet er ganske perfekt i min bruk siden det spiller musikk høyt og fint, gjør at jeg ikke plager alle andre med musikken min, gjør at jeg ikke trenger å høre på alt som foregår i bakgrunnen, og gir helt flott lyd i f.eks CS.

 

Og måten du kan sette det på deg på bare ett øre er genialt. Og dersom du setter det på et øre så finnes det også en knapp på venstre klokke som du kan bruke for å switche over til mono slik at du ikke går glipp av noe.

 

 

Negative ting med det:

-Var veldig trangt i begynnelsen, men jeg tøyde og bøyde det litt, og nå er det bra.

-Kan ikke ha det halvveis på/rundt halsen og fortsatt høre musikken bra slik du kan med Koss UR30 f.eks.

Lenke til kommentar

Tusen takk for den fyldige rapporten, er jo umulig å finne noe slags tester på de så dette var hjelpsomt. Fikk jo litt penger til jul så bestiller en av de nærmeste dagene.

 

Beklager til irritanto for at tråden hans ble brukt til noe annet, men det går vel bra :)

 

 

Edit: 1 stk HDJ-1000 er bestillt :thumbs:

Endret av music-pilot
Lenke til kommentar

Som jeg har sagt i en annen post:

 

Jeg har bare en ting og si, Sony sin MDR-V700DJ er noe av det beste jeg har hørt innen hodetelefoner. Bruker den kjøl til musikk, dj og spillig, og den fungerer til alt mulig, en allround hodetelefon.

 

Kjøpte min for 1 år siden og den har ikke blitt på noen måter ødelagt eller skadet, MEGET STERK. Bruker de når jeg har DjSpille jobber og da får de en god omgang juling, og siden dette er en DJ hodeteleforn , så er den bygd for og overdøve musikken på ett diskotek mens du mixer en sang.

 

Altså, den spiller drit høyt uten att tonen svekker vekk og hvis du skal ha den på deg når du går ut, så er det bare til og skru på fult , forde den er så lukket slik att ingen lyd vil trenge seg ut.

 

Ambefales på det sterkeste! :thumbup:

 

Prisen ligger på 1800,- og kan få kjøpt hos din nærmeste Sony forhandler eller på nett.

 

mdr-v700dj.jpg

Endret av Clone baby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...